۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۷

مک بوک پرو با صفحه نمایش 13.3 اینچی رتیا تولید می‌شود

ایتنا- مک‌بوک‌پرو، که برای اولین بار توسط استیو جابز فقید به دنیای معرفی شدند، اکنون در مراحل تولید نسل سوم خود هستند.
مک بوک پرو با صفحه نمایش 13.3 اینچی رتیا تولید می‌شود


اپل درحال تولید نسخه ۱۳.۳ اینچی مک‌بوک‌پرو است که این به معنای تسهیل حمل‌ونقل و قیمت پایین‌تر این رایانه‌های قابل حمل در مقایسه با نسخه های کنونی ۱۵ اینچی آن است.


به گزارش ایتنا از مهر، تولید صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی مک‌بوک‌پرو که قسمت اعظم رایانه‌های قابل حمل اپل را دربرمی گیرد، آغاز شده است.

مک‌بوک پرو (به انگلیسی: MacBook Pro) رده‌ای از رایانه‌های مکینتاش قابل حمل از شرکت اپل است که برای بازار کاربران حرفه‌ای طراحی شده و در بالاترین رده از خانواده مک‌بوک قرار دارد.

تولید این صفحه نمایش با تراکم پیکسل ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ آغاز شده و در نهایت صفحه نمایش آن از ۱۵ اینچ به ۱۳.۳ اینچ کاهش می‌یابد.

براساس اظهارات ریچارد شیم از تحلیلگران DisplaySearch، شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و شارپ نیز در حال ساخت صفحات نمایش جدید هستند.

شیم اظهار داشت که انتظار می‌رود حجم تولید این محصول در مقایسه با صفحه نمایش رتینای ۱۵.۴ مک‌بوک‌پرو به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

در حالی که تولید مک‌بوک پرو ۱۵.۴ اینجی تنها چندصدهزار دستگاه است انتظار می‌رود که تولید صفحه نمایش جدید به یک تا دو میلیون دستگاه برسد.

این درحالی است که براساس اظهارات شیم، این حجم به نرخ سوددهی این محصول بستگی دارد و تولید کننده باید بررسی کند که چه مقدار از سود آن باز می‌گردد اگر سود مناسب باشد در آن صورت تولید آن افزایش می‌یابد.

یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش رتینای شرکت اپل این است که تعداد قابل توجهی از پیکسل‌ها را در یک فضای کوچک جای داده است.

در حال حاضر صفحه نمایش رتینای مک‌بوک‌پرو دارای تراکم پیکسل ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ است که این میزان بسیار بیشتر از چیزی است که سازندگان لپ‌تاپ‌ها می توانند در صفحه نمایش ارائه کنند.

احتمالا یکی از جذاب‌ترین بخش مک‌بوک‌پروها با صفحه نمایش رتینای ۱۳.۳ اینچی قیمت آن خواهد بود که گفته می‌شود این مبلغ کمتر از ۲.۱۹۹ دلار خواهد بود؛ چرا که این قیمت، مبلغ پایه مدل ۱۵.۴ اینچی است.

از آنجا که تولید این محصول آغاز شده است، این احتمال وجود دارد که مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی پاییز امسال وارد بازار شود.

مک‌بوک‌پرو (MacBook Pro) برای اولین بار در ژانویه ۲۰۰۶ توسط استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل معرفی شد و بلافاصله پیش خرید آن برای تحویل در اواسط ماه فوریه در سایت اپل آغاز شد. 

این رایانه‌ها جانشینی برای مدل‌های سری پاوربوک G4 محسوب می‌‌شود، همچنین اولین لپ‌‌تاپ مکینتاش است که توسط پردازنده‌های دو هسته‌ای شرکت اینتل پشتیبانی شده است.

نسل دوم این رایانه‌های قابل‌حمل در اکتبر ۲۰۰۸ معرفی شد و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تکامل یافت و حتی در اواسط سال ۲۰۱۰ حضور پردازنده‌های چهارهسته‌ای اینتل یعنی از سری core i۷ نیز در مک‌‌بوک‌پرو به آن قدرت داد.

نسل سوم مک‌‌بوک در ژوئن ۲۰۱۲ طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد و از جمله ویژگی‌های جدید آن برخورداری از صفحه نمایش رتینا با وضوح بالای ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ است.
 
کد مطلب: 23370
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام