۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۴۹

دردسر جدید فیس‌بوک

ایتنا- آیا واقعا تگ شدن نام دوستانتان به عکس‌های شما، حریم خصوصی آنها را به خطر می‌اندازد؟ فیس‌بوک باید پاسخ این سوال را بدهد!
دردسر جدید فیس‌بوک


یک نهاد نروژی درباره قابلیت تشخیص چهره در فیس‌بوک تحقیق می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اداره حفاظت از اطلاعات نروژ نگرانی‌ها درباره قابلیت تشخیص چهره شبکه اجتماعی فیس‌بوک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این قابلیت فیس‌بوک به طور خودکار نام افرادی را که در یک عکس قرار دارند، برای تگ شدن پیشنهاد می‌کند.

فیس‌بوک این ویژگی را برای اولین بار ژوئن سال گذشته میلادی برقرار کرد و از همان زمان اعتراض‌ها نسبت به موضوعات مربوط به حریم خصوصی این ویژگی آغاز شد.

با استفاده از این ویژگی، وقتی شما عکسی را در فیس‌بوک آپلود می‌کنید، نرم‌افزار مخصوصی عکس‌های پیشین شما و افرادی که در آن عکس‌ها تگ شده‌اند را مورد بررسی قرار داده و در زمان مورد نیاز نام دوستانتان را برای تگ شدن در عکس به شما پیشنهاد می‌کند.

بورن اریک تون ـ کمیسیونر اداره حفاظت از اطلاعات نروژ ـ در این خصوص گفت: این نرم‌افزار بسیار قدرتمند است و هنوز مشخص نیست که چگونه کار می‌کند. آنها تصاویر صدها میلیون تن را در اختیار دارند و داشتن چنین حجم انبوهی از تصاویر چیزی است که باید با مسئولان فیس‌بوک در مورد آن صحبت کرد.

فیس‌بوک معتقد است که سیستم پیشنهاد نام برای تگ کردن در تصاویر کاملا با قوانین اتحادیه اروپا هم‌خوانی دارد و در این خصوص به کاربران خود به خوبی اطلاع رسانی شده است.

 
کد مطلب: 23161
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام