۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۴

نحوه ساماندهی سایت‌ها اصلاح می‌شود

ایتنا - افراسیابی: امروز مطالبه اصلی مردم از وزارت ارشاد، ساماندهی صحیح پایگاه‌های اینترنتی به شکلی متفاوت از گذشته است.



مسئول واحد رصد فضای مجازی وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد موظف است زمینه فعالیت قانونی رسانه‌های برخط شامل پایگاه‌های اینترنتی و رسانه‌های پیام‌ده را فراهم کند و براساس قانون جرایم رایانه‌ای به صورت مستقل مسئولیتی در قبال فیلتر پایگاه‌های اینترنتی ندارد.


به گزارش ایتنا محمد صادق افراسیابی در گفت‌وگو با مهر درباره الزامات تشکیل واحد رصد فضای مجازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: احساس می‌کنیم امروز مطالبه اصلی مردم از وزارت ارشاد، ساماندهی صحیح پایگاه‌های اینترنتی به شکلی متفاوت از گذشته است.

وی با اعلام تشکیل اتاق فکر ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی در مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ریاست مرکز از ابتدا رفع معضلات نحوه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی بود و براین اساس امید می‌رود به زودی با تغییر شیوه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی بتوانیم بگونه‌ای عمل کنیم که دیگر خانواده‌ها نگران دسترسی عزیزانشان به سایت‌های غیرمجازی که به دروغ خود را دارای مجوز می‌خوانند نباشند.

افراسیابی تصریح کرد: قطعا طرح ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی که در وزارت ارشاد دولت نهم آغاز شد مانند هر طرح دیگری دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است که در این دولت باید براساس نیازهای جدید جامعه اصلاح شود.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطالعه و پژوهش دقیق را لازمه هر فعالیت ماندگار دانست و تاکید کرد: هم اکنون به دستور ریاست مرکز نقاط قوت و ضعف طرح ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی بررسی شده و طرح‌های مختلفی برای اصلاح شیوه ساماندهی پیشنهاد شده که در حال بررسی هستیم.

وی همچنین از استقبال مردمی نسبت به اخذ گواهی ثبت و مجوز فعالیت رسانه‌های برخط – آنلاین- خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به زودی با ادامه روند فعلی بتوان شاهد تشکیل انجمن‌ها و مجامع صنفی مرتبط با رسانه‌های برخط در سطح کشور باشیم.

افراسیابی رصد سایت‌های متقاضی ثبت در سایت ساماندهی را از دیگر فعالیت‌های گروه رسانه‌های برخط عنوان و خاطرنشان کرد: در گذشته سایت ساماندهی تنها یک بانک اطلاعاتی بود اما هم اکنون با انجام تغییراتی باید به مرجعی برای تایید سایت‌های مجاز تبدیل شود.
 
کد مطلب: 23132
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام