۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰

شرکت سیلزفورس وارد مربع جادویی گارتنر شد

ایتنا- مربع جادویی ابداع شرکت گارتنر است که در واقع ابزار پژوهشی می‌باشد.
شرکت سیلزفورس وارد مربع جادویی گارتنر شد


شرکت سیلزفورس که یکی از غول‌های عرضه کننده راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود، توانسته وارد مربع جادویی شرکت گارتنر شود.

مربع جادویی که به اختصار از آن با عنوان MQ نام می‌برند یک ابزار پژوهشی است که توسط گارتنر توسعه یافته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم گارتنر ادعا می‌کند که به کمک این ابزار می‌تواند بازار و جریان‌های حاکم بر آن، میزان رشد و موقعیت بازیگران بازار را مورد تحلیل کمی قرار دهد.

به نوشته وب سایت zdnet، موسسه گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود سیلزفورس را به خاطر راهکارهای اتوماسیون این شرکت وارد مربع جادویی خود کرده‌است. 

گنجاندن سیلزفورس در مربع جادویی گارتنر بدین معنا است که این شرکت مسیر صحیحی را در پیش گرفته است و در صنعت فناوری‌های ویژه کسب‌وکار بهتر از دیگر شرکت‌های رقیب عمل می‌کند.

گارتنر تحلیل‌های مبتنی بر مربع جادویی را برای صنایع فنی خاصی انجام می‌دهد و آن‌ها را به روز می‌کند.
در این روش شرکت‌های عرضه کننده محصولات و خدمات صنعت آی‌تی با استفاده از دو معیار رتبه‌بندی می‌شوند: یک بینش و برنامه‌ای که برای آینده دارند و دیگری توانایی عمل به آن‌ها.

ابزار مربع جادویی با استفاده از سنجه‌های مختلفی که برای هر معیار وجود دارد، فروشندگان شرکت‌های مختلف را رتبه بندی می‌کند.

گارتنر امتیازی را كه هر کدام از شرکت‌ها در این رتبه بندی کسب کرده‌اند مستقیماً در اختیار آنها قرار نمی‌دهد، بلکه با استفاده از روشی که آن را محرمانه نگه داشته است، شرکت‌های مختلف را بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند در یکی از چهار خانه مربع جادویی قرار می‌دهد.

این مربع دارای چهار خانه به شرح زیر است:
پیشرو‌ها: شرکت‌هایی که در هر دو معیار امتیاز بالایی کسب می‌کنند در این خانه قرار می‌گیرند. یعنی شرکت‌هایی که هم بینش و برنامه کامل تری دارند و هم توانمندی زیادی برای عمل به برنامه و بینش خود دارند.
رقابت جویان: شرکت‌هایی که از نظر بینش و برنامه امتیاز بالایی کسب نکرده‌اند، اما برای عمل به برنامه‌های خود توانمندی زیادی دارند. این شرکت‌ها تصور چندان دقیقی از آینده صنعت خود ندارند. 
رؤیابین‌ها: این شرکت‌ها از نظر کامل بودن بینش و برنامه خود برای آینده امتیاز بالایی کسب می‌کنند، اما توانایی لازم برای تحقق برنامه‌های خود را ندارند. معمولاً شرکت‌های کوچک در این خانه جای می‌گیرند و نمی‌توانند به همه برنامه‌ها و رویاهای خود جامه عمل بپوشانند.
ریزنقش‌ها: شرکت‌هایی که از حیث دو معیار یادشده امتیاز کافی را کسب نکرده‌اند در این خانه جای می‌گیرند.

موسسه گارتنر شرکت سیلزفورس را در رده پیش رو‌ها قرار داده است.
بنا بر قضاوت گارتنر این شرکت در بازارهای راهکارهای کسب‌وکار چشم‌انداز روشنی برای خود تعریف کرده و مدیران آن نیز توانایی تحقق اهداف این چشم‌انداز را دارا هستند.

شرکت سیلزفورس در نیز در واکنش به انتشار این خبر، استفاده از فناوری‌های پردازش ابری را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت خود دانسته است.
 
کد مطلب: 23113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام