۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۹
پليس فتا به شهروندان هشدار داد:

«دسکتاپ فیشینگ» شگرد جديد کلاهبرداران اينترنتي

سرویس: اجتماعي - حوادث
ایتنا - در پرونده‌ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شد، مجرم با آلوده‌کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بدافزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ روی تعداد زیادی رایانه شخصی كرده بود.


یکی از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فشینگ و دسکتاپ فشینگ است، اما ميزان آشنايي كاربران با اين شيوه چقدر است و در صورت رويارويي با آن ميزان توانايي آنان براي مقابله با اين پديده چگونه خواهد بود؟


به گزارش ایتنا از ايسنا، در شيوه فشینگ کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرس این صفحه جعلی با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزئی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می‌کند، در حالی که در دسکتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یکسان با صفحه اصلی است و این شگرد نیازمند اجرای یک بدافزار روی سیستم قربانی است كه روش تشخیص دسکتاپ فیشینگ برای کاربران معمولی دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت می‌گیرد.

با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از به دام افتادن در فشینگ لازم است كاربران به آدرس سایت دقت كنند و از لینک‌هایی که در سایت‌ها یا ایمیل‌ها برای آنان آورده شده برای ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی استفاده نکنند.

كارشناسان پليس فتا برای مقابله با دسکتاپ فشینگ به كاربران توصيه كردند كه از نسخه‌های قدیمی ویندوز عامل مانند ویندوز XP استفاده نکنند و بصورت مرتب اقدام به بروزرسانی سیستم عامل خود كنند.

آنان از كاربران خواسته‌اند آنتی‌ویروس مناسب روی سیستم خود داشته باشند و آن را بروز كنند و از مرورگرهایی استفاده کنند که حاوی لیستی از سایت‌های طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی که قصد بازدید از آن‌ را دارند با لیست درون خود مقایسه می‌کنند، مانند IE۷ , MOZILLA , FIREFOX, OPERA

پليس فتا در ادامه توصيه‌هاي خود با بيان اينكه كابران بايد مرورگر اینترنتی خود را همیشه بروز کنند از آنان خواسته از دانلود و اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های مشکوک و ناشناس جدا خودداری و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر دارای اصالت، دانلود و از دانلود نرم‌افزارهای مشکوک خودداری کنند.

به گزارش ايسنا، در پرونده‌ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شد، مجرم با آلوده‌کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بدافزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ روی تعداد زیادی رایانه شخصی كرده بود.
 
کد مطلب: 22950
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
جالبه که پلیس فتا کروم را که امن ترین مرورگر اینترنتی است پیشنهاد نکرده. احتمالاْ از نظر آقایون اون هم مثل گوگل جاسوسه :-).
x
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرورگرهایی مثل firefox و mozilla ؟
من اشتباه می کنم یا اون کاما زیادیه ؟
Mori
feedback
MOZILLA , FIREFOX جریان چیه؟؟
عاغا علی
feedback
Mozilla چند تا مرورگر داره که یکیشون فایر فاکسه! Mozilla ThunderBird هم داریم که مخصوص ایمیله!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام