۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶
یک کارشناس مدعی شد

حباب رایانش ابری می‌ترکد

ایتنا - یک کارشناس گفت در آینده ممکن است فناوری ابر همچون حبابی بترکد و مضمحل شود.


یک پژوهشگر دانشگاه یل گفت سیستم‌های مبتنی بر رایانش ابری به علت پیچیدگی بسیار زیاد، محکوم به فناست.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم ، سایت خبری تک‌آی به نقل از نت‌ورک ورلد نوشت: یک کارشناس به نام برایان فورد در جریان همایش USENIX HotCloud ۲۰۱۲ گفت هر چه استفاده از رایانش ابری بیشتر و بیشتر شود، احتمال از هم‌پاشیدگی این فناوری افزایش می‌یابد.

وی در توضیح نظر خود تصریح کرد مشکل این است که فروشندگان و کاربران نهایی، با سرویس‌های بسیار پیچیده‌ای روبرو هستند و هر کجا پیچیدگی و عدم‌شفافیت وجود داشته باشد، وقوع هر نوع حادثه ناگهانی امکان‌پذیر خواهد بود.

برخی معتقدند به اشتراک‌گذاری انواع سرویس‌های مختلف و ناهمگون در فضای ابر، می‌تواند به هرج و مرج، عدم‌شفافیت و بی‌نظمی منجر شود.

این در حالی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری، به منظور حفظ اسرار خود و به دلایل رقابتی، اطلاعات اندکی از سامانه‌ها و نحوه عملیات خود منتشر می‌کنند و همین امر می‌تواند اوضاع را مرموزتر نماید.

فورد معتقد است این فناوری دارای ایرادها و نواقص متعددی است ولی به علت مخفی‌کاری‌هایی که از سوی سرویس‌دهندگان صورت می‌گیرد، این معایب اکنون پوشیده است و در زمان مقتضی سرباز خواهد کرد.

وی برای حل این مشکل پیشنهاد داد که سرویس‌دهندگان، اطلاعات تفصیلی مربوط به خدمات رایانش ابری را منتشر کرده و در اختیار طرف‌های ثالث قابل اعتماد قرار دهند.

یادآور می‌شود رایانش ابری نوعی فناوری نسبتاً نوظهور است که در آن، برای ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات، از فضا و امکانات اینترنت به جای دیسک سخت و پردازنده رایانه‌ها استفاده می‌شود.
 
کد مطلب: 22892
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام