۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۹

نخستین شماره فصلنامه علمی - پژوهشی جامعه اطلاعاتی منتشر شد

ایتنا - این فصلنامه به مدیر مسئولی دکتر شهیندخت خوارزمی و سردبیری دکتر یونس شکرخواه و شورای علمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی علوم ارتباطات و اطلاعات کشور منتشر می‌شود.
نخستین شماره فصلنامه علمی - پژوهشی جامعه اطلاعاتی منتشر شد


نخستین شماره فصلنامه علمی - پژوهشی جامعه اطلاعاتی با همکاری مشترک انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منتشر شد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، سیدتقی کمالی،‌ مسئول تحریریه فصلنامه جامعه اطلاعاتی با اعلام این مطلب گفت: برنامه‌ریزی برای انتشار این فصلنامه به عنوان نخستین نشریه جامعه اطلاعاتی کشور به منظور ارتقای گفتمان و گسترش برنامه‌های علمی-پژوهشی در راستای تحقق فعالیت های علمی در عصر اطلاعات و با هدف کمک به جریان مفهوم سازی مستمر در عرصه جامعه اطلاعاتی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: این فصلنامه می‌کوشد با ایجاد فضای درخور برای تولید اندیشه در زمینه مباحث جامعه اطلاعاتی و انتشار آن در محافل علمی و سیاستگذاری به بسترسازی برای تبادل فکر، مباحثه و گفت‌وگو میان صاحبنظران، روشنفکران،‌ تکنوکرات‌ها،‌ تصمیم‌سازان و سیاستگذاران یاری رسانده تا با نگرش علمی و تحلیلی به مباحث جامعه اطلاعاتی پرداخته شود و امیدواریم با انتشار مستمر این فصلنامه ضمن مرتفع شدن خلا موجود در انسجام بخشی به مطالعات علمی و پژوهشی میان محققان زمینه مناسب برای گسترش مباحث جامعه اطلاعاتی در کشور فراهم شود.

کمالی همچنین با اشاره به مقالات درج شده در نخستین شماره فصلنامه جامعه اطلاعاتی گفت: این شماره از فصلنامه در بر دارنده مقالاتی چون سير تحول سياست‌های بين‌المللی اطلاعات و ارتباطات از «جريان اطلاعات» تا «اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی» ۱۹۴۰ تا ۲۰۰۰، فضای سايبر و شبکه‌های اجتماعی؛ مفهوم و کارکردها و آموزش و يادگيری در عصر اطلاعات از ماشين آموزشی تا جامعه اطلاعاتی است.

ارزيابی شرايط ايجاد، توسعه و پيشبرد جامعه اطلاعاتی در ايران، روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی ايران و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی، تحول مفاهيم فضا - زمان در جامعه اطلاعاتی; ضرورت بازنگری در مفاهيم بنيادين جغرافيايي و نقش فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اقتصادی نوين در کشورهای شمال و جنوب از دیگر مقالات درج شده در نخستین شماره این فصلنامه است.

نویسندگان و پژوهشگران می‌توانند مقالات علمی و پژوهشی خود را از طریق پست الکترونیک Tisjournal@gmail.com برای ارزیابی به این فصلنامه ارسال کنند.

فصلنامه جامعه اطلاعاتی به مدیر مسئولی دکتر شهیندخت خوارزمی و سردبیری دکتر یونس شکرخواه و شورای علمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی علوم ارتباطات و اطلاعات کشور منتشر می‌شود.
 
کد مطلب: 22889
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام