کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگی با دبیر اجرایی همایش:

جزئیات همایش استانداردهای وب و بستر وب اعلام شد

سايت خبری ايتنا , 25 تير 1391 ساعت 18:10

ایتنا - همایش با استقبال بسیار چشمگیری مواجه شد به صورتی که تنها بعد از ۱۰ روز از آغاز ثبت نام، ظرفیت سالن تکمیل شده و ثبت نام غیرفعال شد.




همایش استانداردهای وب و بستر وب باز در روز ۲۹ تیر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایتنا این همایش با رویکرد معرفی و آشنایی مخاطبان با برخی مفاهیم مرتبط با استانداردهای وب، برنامه‌ریزی شده و هدف آن است که علاقه‌مندان با اطلاعات اولیه‌ای که در همایش کسب می‌کنند، برای دوره‌های تخصصی‌تر برای آینده آماده باشند.
 
مطابق این گزارش، در اولین دوره همایش استانداردهای وب به موضوعات زیر پرداخته خواهد شد:
- مقدمه‌‍ای بر HTML5 و CSS3
- فونت‌های فارسی تحت وب
- Web API
- رویکرد مایکروسافت در استفاده از استانداردهای وب
- Responsive Design
- موبایل وب


محمدرضا محمدعلی دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایتنا از استقبال به عمل آمده از سوی علاقه‌مندان چنین می‌گوید: همایش با استقبال بسیار چشمگیری مواجه شد به صورتی که تنها بعد از ۱۰ روز از آغاز ثبت نام، ظرفیت سالن تکمیل شده و ثبت نام غیرفعال شد. ضمن اینکه از این استقبال بسیار خوشحال هستیم، این مسئله به ما نشان می دهد که نسل طراحان و توسعه دهندگان و مدیران وب کنونی، بسیار علاقه‌مند به علوم وب بوده و با دنبال کردن این مباحث سعی در بالا بردن اطلاعات و مهارت‌های خود دارند و اهمیت ویژه‌ای در به‌روز نگه داشتن خود قائل هستند.
به گفته وی، این مسئله، خود را در سال‌های آینده در محیط وب فارسی نشان خواهد داد، زمانی که شاهد وب‌سایت‌های استانداردتر و حرفه‌ای تر و منطبق با علوم و اصول روز دنیا در ایران خواهیم بود.

به گفته دبیر همایش، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این همایش، همکاری با دوستانی است که به صورت تخصصی بر روی این مباحث کار کرده‌اند و تجربه پروژه‌های قبلی در این زمینه را دارند. بنابراین در هنگام ارائه موضوعات به مخاطبین در زمان سخنرانی، مطالب بهتر بیان شده و ساده‌تر به مخاطب منتقل می‌شود. ضمن اینکه در کنار تخصص و تجربه افرادی که در همایش سخنرانی دارند، سعی شده است به‌روزترین مباحث و البته مواردی که در کشور ما در حال حاضر کاربردی‌تر است انتخاب شود. قابل ذکر است که تعداد موارد مطرح شده در استانداردهای وب بسیار زیاد بوده و حتی برخی از این استانداردهای هنوز در مراحل طراحی اولیه می‌باشند.

گفتنی است که این همایش در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

محمدعلی در باره جزئیات برنامه می‌گوید: در همایش مجموعا ۶ سخنرانی خواهیم داشت که زمان آنها بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خواهد بود. با توجه به اینکه ترتیب این ارائه‌ها بر اساس پیش‌نیازهایی هست که در ارائه قبلی به آن اشاره شده، لذا توصیه می‌کنیم شرکت کنندگان محترم از قبل از ساعت ۹ صبح در سالن همایش در دانشگاه علم و فرهنگ حضور داشته و بعد از پذیرش،‌ از ساعت ۹صبح شاهد ارائه‌ها به ترتیب باشند تا مسئله‌ای برای آنها نامفهوم نباشد.

برای اطلاعات بیشتر از جزئیات برنامه، زمان‌بندی و نیز محل دقیق برگزاری همایش می‌توانید به سایت www.owp.ir مراجعه نمایید.
 
 


کد مطلب: 22844

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22844/جزئیات-همایش-استانداردهای-بستر-اعلام

ايتنا
  https://www.itna.ir