۷
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۰
به گفته قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی:

الکسای ایرانی هم می‌آید

ایتنا - سالاریان:شاخص‌های ما در الکسای ایرانی تخصصی‌تر و مرتب‌تر و بومی‌تر از الکسا خواهد بود.
الکسای ایرانی هم می‌آید



قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی سامانه سنجش رتبه‌بندی وبگاه‌های ایرانی خبرداد و گفت: الکسای ایرانی را براساس شاخص‌های بومی راه‌اندازی می‌کنیم.


به گزارش ایتنا از مهر، سعید سالاریان در نشست خبری شورای عالی اطلاع رسانی که در آستانه برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وبگاه‌های دولتی برگزار شد، استانداردسازی پرتال‌های خدمات الکترونیکی و ارائه یک مدل یکپارچه و واحد را از جمله اهداف نهایی این جشنواره عنوان کرد و گفت: بزودی سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد که همه پرتال‌ها با مراجعه به آن بتوانند از وضعیت نمره ارزیابی خود آگاه شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی این سامانه وب سنج و ارزیابی وبگاه‌ها که آن را به الکسای ایرانی تعبیر کرد، گفت: در این سامانه حدود ۶۰ شاخص از پرتال‌ها و وبگاه‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم و گزارش نهایی رتبه وبگاه‌ها را در آن ارائه خواهیم داد.

سالاریان با بیان اینکه شاخص‌های ما در الکسای ایرانی تخصصی‌تر و مرتب‌تر و بومی‌تر از الکسا خواهد بود، ادامه داد: هم اکنون الکسا برای رتبه‌بندی پرتال‌ها و وبگاه‌ها حدود ۹۰ شاخص را ارزیابی می‌کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود ۶۰ شاخص را در رتبه‌بندی وبگاه‌ها لحاظ کنیم.

وی گفت: از سال آینده و با راه‌اندازی شهرهای الکترونیکی که هم اکنون فاز پایلوت آن در گرگان و سمنان نهایی شده است، پرتال‌های اصناف و بخش‌های غیردولتی نیز وارد این صحنه خواهند شد و در ارزیابی وبگاه‌ها وارد می‌شوند.
 
کد مطلب: 22677
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
تو همه چیز هم استادن اینا!
از منبر شروع میشه به هوافضا ختم میشه!
Ali
feedback
مشخص هست سایتهایی که الان در صفحه فیلترینگ جا خوش کردند در این سیستم رتبه بالاتری میگیرند !
آیسان
feedback
Canada
همه مشکلات مملکت حل شده فقط مونده الکسای ملی!! آخه من نمیدونم این چیزا به دولت یه مملکت چه ربطی داره که تو هر چیزی دوست داره انگشت کنه!!! البته پول که زیاد باشه همین میشه!! ماشاله رو هم که نیست سنگه پای قزوینه! خودشون رو از کل دنیا بالاتر می دوند و به این و اون ایراد می گیرند حالا خوبه کل مولوکلهای اون کامپیوتری که پاش نشسته داره کار میکنه ساخت اونوری هاست!!

بابا اون پول مفتی که می خوای هزینه کنی رو برو یه این بچه های بقل گوش تو تهران که شبها گرسنه می خوابند بده! یه سر پناه برای چند تا بی خانمان بساز مسلمون!
امیرحسین
feedback
یعنی فقط بلدین حال آدم رو بهم بزنین...
وحید
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایجاد چنین امکانی بدون زیر ساخت و حمایت واقعی از فکر و استعداد جوانان بسیار بعید به نظر می رسد، برخی فکر می کنند ایجاد الکسا و موتورهای جستجو و... که با این کیفیت ارائه می شوند، مثل خوردن یک لیوان آب است! در صورتی که پشت این سرویس ها یک سیستم با ثبات و مدیریت قوی و متخصص نهفته است، وگرنه عاقبت آنها هم تا الان مثل طرح های هر از چندگاهی ما بود که بی مقدمه می آیند و بعد از مدتی هم از آنها خبری نیست!!
مرتضی
feedback
United Kingdom
حتما" رتبه بندی و ارزیابی و شاخصهای این الکسای ایرانی هم مثل آمارهای بانک مرکزی و ووو دقیقه دقیقه ؟!!!!!!!
feedback
معیاراش مشخصه از الان
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام