۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۸
افزایش کیفیت اینترنت پرسرعت

بخشنامه جدید مخابرات برای اینترنت

ایتنا - شرکت مخابرات ایران بخشنامه جدیدی را به شرکت‌های مخابرات استانی ابلاغ کرد که براساس آن به گفته یکی از مدیرعاملان شرکت مخابرات، سطح کیفیت اینترنت پرسرعت افزایش می‌یابد.


شرکت مخابرات ایران بخشنامه جدیدی را به شرکت‌های مخابرات استانی ابلاغ کرد که براساس آن به گفته یکی از مدیرعاملان شرکت مخابرات، سطح کیفیت اینترنت پرسرعت افزایش می‌یابد.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت براساس پروانه فعالیت خود ناگزیر به دریافت امکانات فضا و تجهیزات برای ارائه خدمات ADSL از شرکت‌های مخابراتی هستند و از آنجایی که شرکت مخابرات نیز پس از خصوصی‌سازی وارد فضای ارائه اینترنت پرسرعت شده است، بحث‌هایی بر سر ارائه این خدمات میان آنها شکل گرفته است.

در حالی که شرکت‌های بخش خصوصی دارای مجوز ارائه اینترنت، عدم توسعه سریع اینترنت پرسرعت و افزایش ضریب نفوذ این نوع اینترنت را به دلیل عدم همکاری‌های مخابرات می‌دانند،‌ مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس از ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های مخابرات استانی خبر داد که براساس آن از این پس شرکت‌های مخابرات استانی مجاز به دریافت هزینه بابت رانژه کردن خطوط مشترکان شرکت‌های اینترنتی شده‌اند.
این در حالی است که طبق آیین‌نامه تعاملی مخابرات و شرکت‌های PAP‌ – آیین‌نامه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات- تا پیش از این شرکت مخابرات موظف بود که ظرف ۷۲ ساعت نسبت به رانژه کردن خط مشترکان PAP و به صورت رایگان اقدام کند.

عبدالعظیم قنبریان در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه این بخشنامه اواخر هفته گذشته به شرکت‌های مخابرات استانی ابلاغ شده است ادامه داد: این بخشنامه که پیرو توافق با شرکت‌های مخابرات ایران و نمایندگان شرکت‌های PAP صورت گرفته است شرکت‌های مخابرات استانی را مجاز می‌کند برای رانژه کردن خطوط مشترکان ADSL این شرکت‌ها با توجه به مدت زمان اجرای رانژه هزینه خدمات دریافت کنند که این هزینه می‌تواند برای رانژه کردن ۲۴ ساعته، ۴۸ ساعته و ۷۲ ساعته اتصال خطوط مشترکان متفاوت باشد که با توجه به نیاز شرکت‌های PAP‌ هزینه آن باید به مخابرات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های اینترنتی برای هر مشترک تنها یک بار هزینه رانژه را متحمل خواهند شد و به طور قطع مبلغ زیادی نیست، افزود: متوسط دریافت هزینه رانژه از شرکت‌های PAP‌ به ازای هر خط مشترک حدود ۴ هزار تومان خواهد بود.

قنبریان تصریح کرد: مخابرات بابت رانژه کردن خطوط مشترکان شرکت‌های PAP بالغ بر ۸ هزار تومان هزینه متحمل می‌شود که با اجرای این بخشنامه نیمی از این هزینه را شرکت‌های PAP‌ پرداخت خواهند کرد.

به گفته وی این بخشنامه به طور قطع سطح کیفیت و زمان ارائه خدمات را برای مشترکان اینترنت پرسرعت افزایش خواهد داد و در این راستا شرکت‌های مخابرات استانی ملزم شده‌اند با برگزاری نشست با نمایندگان شرکت‌های PAP‌ در استان‌ها نسبت به انجام توافق اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس تصریح کرد: این بخشنامه تغییری در نرخ خدمات مشترکان ADSL‌ شرکت‌های PAP نخواهد داشت.

به گزارش مهر، "رانژه کردن" اصطلاحی رایج در مخابرات ایران است که به معنای انجام سیم‌کشی در مراکز مخابراتی است. لازم به توضیح است این اصطلاح برای هرگونه سیم‌کشی در مراکز مخابراتی از جمله خطوط تلفن ثابت و خطوط دیتا، استفاده می‌شود. 
 
کد مطلب: 22674
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
تو بگو ما هم باور کنیم!!
امیر
feedback
پس کلا هدف پول بوده نه افزایش سرعت و کیفیت مخصوصا در اوایل بامداد
مرتضی
feedback
United Kingdom
پس این قضیه زیاد ربطی به سطح کیفییت نداره فقط مخابرات میخواست از اینکار هم پولی به جیب بزنه به احتمال زیاد در آینده اگر از پشت تلفن و یا موبایل کسی نفس بکشه باز یه قانون و بخشنامه ای میزارن که بخاطر استنشاق اکسژن از طریق وسایل ارتباطی باید پولی پرداخته بشه !!!!
حسین
feedback
گرفتن چندین باره رانژه تنها هزینه استفاده از اینترنت به اصطلاح پرسرعت جز بالا بردن هزینه تحمیلی به مصرف کننده نتیجه دیگری ندارد همچنان که در سالهای پیش دیدیم با کوچکترین نبصره ای که به زیان شرکتهای PAP بود هزینه های مصرف کننده بالا می رفت.از همه اینها مهمتر این قصه پرآب چشم SHARE کردن ترافیک خطوط بین کاربرهااست که انسان انگشت به دهان می ماند چه شخصی پای چنین قانون را سالها پیش امضاء کرد و اصلا میدانست در حال امضای چه چیزی است؟کار به جایی رسیده که دو شرکت پارس آنلاین و شاتل در تبلیغاتشان عنوان می کنند که میزان آنها هشت کاربر به یک خط است و نه مثل دیگر شرکتها ده کاربر به یک خط!!!از سایت ایتنا که همیشه بی طرفانه به این مسائل پرداخته خواهشمندم واقعا اگر درجای دیگری از دنیا چنین قانونی سراغ دارید اطلاع رسانی کنید شاید من اشتباه می کنم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام