کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آی بی‌ام فناوری واقعیت تقویت شده را وارد کسب و کارهای فروشگاهی می‌کند

13 تير 1391 ساعت 17:41

ایتنا- کاربرد فناوری تقویت شده، شبیه کاربرد بارکد کالاست. یعنی قراردادن اطلاعات کالا به مشتریان.




شرکت آی‌بی‌ام در حال توسعه راهکارهایی برای استفاده از فناوری واقعیت تقویت شده در خرده فروشی‌ها و کسب و کارهای فروشگاهی است.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، به نقل از وب سایت computerworld ، آی بی‌ام قصد دارد با عرضه راهکارهای مبتنی بر فناوری واقعیت تقویت شده (augmented reality) به عرضه کنندگان خدمات خرده‌فروشی کمک کند تا اطلاعات بیشتری از کالاهای خود را در اختیار مشتریانشان قرار دهند و از طرف دیگر اطلاعات بیشتری را نیز در مورد آن‌ها کسب کنند.

لابراتوارهای پژوهشی شرکت آی بی‌ام در حال طراحی نرم‌افزارهای کاربردی بر روی فناوری‌های همراه هستند که به مشتریان خرده‌فروشی‌ها کمک می‌کند اطلاعات بیشتری در مورد کالای مورد نظر خود کسب کنند.

این شرکت به کمک چند خرده‌فروشی هم اکنون در حال آزمایش یکی از این نرم‌افزارهای کاربردی است.

بر اساس این گزارش، اگر تلاش‌های شرکت آی‌بی‌ام در زمینه این نرم‌افزار موفقیت آمیز باشد، می‌توان آن را نخستین کاربرد تجاری فناوری واقعیت تقویت شده در جهان دانست.

این فناوری به مشتریان و خریداران اجازه می‌دهد با نگه داشتن گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود بر روی کالای مورد نظر اطلاعات بیشتری درباره آن کالا را مشاهده کنند.
استفاده از فناوری واقعیت تقویت شده شبیه استفاده از کسب اطلاعات بیشتر از طریق بارکد کالا است.

امروزه نرم‌افزارهایی بر روی فناوری‌های همراه قرار دارد که کاربران به کمک آنها می‌توانند از بارکد کالای مورد نظر خود عکس بگیرند و بلافاصله اطلاعاتی را مشاهده کنند که بر روی آن کالا درج نشده است.

مزیت استفاده از فناوری واقعیت تقویت شده در این است که نرم افزارهای کاربردی سازگار با این فناوری می‌توانند صرفاً با تشخیص شکل یا تصویر کالا آن را شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهند.

شرکت آی بی‌ام همچنین تلاش می‌کند ابزاری را طراحی کند که گردانندگان خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها به کمک آن می‌توانند اطلاعات به دست آمده از مشتریانشان را تجزیه و تحلیل کنند.

فروشندگان به کمک این فناوری و ابزار جانبی آن مثلاً می‌توانند دریابند که در خرید یک کالا چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی برای مشتریان مهم است.
اهمیت توسعه چنین نرم‌افزار‌ها و راهکارهایی بویژه از این جهت مهم است که بدانیم علیرغم استقبال مشتریان از خریدهای اینترنتی هنوز هم بخش زیادی از خرید‌ها با حضور مستقیم خریداران در فروشگاه‌ها انجام می‌شود.

برآوردهای شرکت فورس‌تر نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد از خرید‌ها به طور مستقیم در داخل فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد.
 


کد مطلب: 22673

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22673/آی-بی-ام-فناوری-واقعیت-تقویت-شده-وارد-کسب-کارهای-فروشگاهی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir