۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱
ارائه بعد انسانی‌تر به نتایج جست‌وجو

تغییر الگوریتم‌های موتور جست‌وجوی گوگل

گوگل موتور جست‌وجوی خود را به نوعی تغییر داده است که بتواند پاسخ سریعی برای پرسش‌هایی که جست‌وجو می‌شوند فراهم کند و بعد انسانی‌تری برای نتایج ارائه شده فراهم کرده است.


گوگل موتور جست‌وجوی خود را به نوعی تغییر داده است که بتواند پاسخ سریعی برای پرسش‌هایی که جست‌وجو می‌شوند فراهم کند و بعد انسانی‌تری برای نتایج ارائه شده فراهم کرده است.


به گزارش ایتنا از مهر، گوگل با استفاده از تکنیکی که از آن به عنوان "نمودار دانش" یاد کرده است که الگوریتم‌های سایت را طور تغییر می‌دهد که نتایج ارائه شده انسانی‌تر باشند.

این ویژگی ابتدا برای کاربران ایالات متحده و پس مدتی برای کاربران سطح جهان در دسترس خواهد بود.

تلاش‌های جدید گوگل برای اصلاح نتایج یافته شده یک موضوع در پی اقدامات اخیر موتور جست‌‌وجوی "Bing" را به عنوان رقیب صورت گرفته است تا به عنوان نتایج یافته شده برای یک موضوع تنها به فهرستی از آدرس‌های الکترونیکی سایت‌های دیگر اکتفا نکند.

"Bing" به عنوان موتور جست‌وجوی مایکروسافت ستون تصاویر فوری خود را به عنوان بخشی از تغییر طراحی سایت خود از هفته گذشته راه‌اندازی کرد.

آمیت سینگال معاون ارشد بخش مهندسی گوگل اظهار داشت: تاکنون این موتور جست‌وجو می‌توانست تنها کلیدواژه‌ها را تطبیق دهد بدون اینکه متن و محتوای متن را تشخیص دهد.

وی افزود: واژه‌های "تاج محل" می‌تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف داشته باشد. این واژه‌ها می‌تواند اشاره به یکی از زیباترین بناهای جهان یا یک موسیقیدان برنده جایزه گرمی باشد و یا حتی مکان تفریحی در شهر آتلانتیک نیوجرسی یا نزدیک‌ترین رستوران هندی به محل سکونت شما باشد.

براساس اعلام گوگل این "نمودار دانش" به نوعی برنامه‌ریزی شده است که از ۳.۵ میلیارد صفت مختلف برای تنظیم نتایج خود استفاده کند به این معنا که می‌تواند نتایج یک موضوع مورد جست‌وجوی را گروه‌بندی شده ارائه کند.

گوگل همچنین برای برخی از جست‌وجوها به طور خودکار یک پنجره خلاصه با اطلاعات اصلی درباره موضوع ارائه می‌کند.

براساس اظهارات سینگال، مرحله بعدی این است که گوگل چگونه می‌تواند به پرسش‌های پیچیده‌تری چون " ۱۰ دریاچه عمیق آفریقا کدام است ؟" پاسخ دهد.

موتور جست‌وجوی گوگل برای رسیدن به این هدف باید به منابع و عوامل مختلفی با استانداردهای مختلف توجه کند.
این نوع جست‌وجوی هوشمندانه و حساب شده درحال حاضر توسط ولفرم آلفا (Wolfram|Alpha) ارائه می‌شود.

ولفرم آلفا یک موتور محاسباتی دانش است که توسط ولفرم ریسرچ پایه‌گذاری شده است این موتور جست‌وجو براساس نرم‌‌افزار محاسباتی متمتیکا کار می‌کند و برخلاف دیگر موتورهای جست‌وجو که معمولا بخشی از یک سایت را در اختیار کاربر می‌گذارند، ولفرام ‌آلفا این اطلاعات را پردازش کرده و سپس در اختیار کاربر می‌گذارد.

ارائه یک موتور جست‌وجو که بتواند به طور طبیعی به پرسش‌های انسانی پاسخ دهد همواره یک هدف در دنیای فناوری بوده است.
 
کد مطلب: 22225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام