۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲
شاه میرزایی مطرح کرد؛

راه حل موجود برای عدم توسعه‌یافتگی در فناوری اطلاعات، شورای فضای مجازی است

ایتنا توسعه یافتگی در بخش فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال صورت نگرفته است.



رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات تشکیل شورای عالی فضای مجازی را راهکار مناسبی برای جهش اقتصادی کشور با استفاده از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند همگرایی تمامی حوزه های مرتبط خواهد بود.

به گزارش ایتنا از مهر، علیرضا شاه میرزایی در نخستین گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی میزان پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات را شایسته ندانست و گفت: این حوزه در مقایسه با صنایع دیگر توسعه لازم را نداشته و مشکلات جدی بر سر راه فعالان این عرصه وجود دارد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد توسعه یافتگی در بخش فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال صورت نگرفته است، گفت: عمده‌ترین مشکل به اخذ مجوزهای فعالیت بخش خصوصی برمی‌گردد که این بخش مجبور است برای فعالیت خود از نهادهای متعددی مجوز دریافت کند و انسجامی از طرف دستگاه‌های مختلف در این زمینه وجود ندارد.

شاه میرزایی با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری و تسهیلات مالی در حوزه فناوری اطلاعات با مشکلات متعددی روبرو هستیم، تاکید کرد: به دلیل نبود انسجام و استانداردها در این بخش، نظمی از سوی تشکل‌ها دیده نمی‌شود و به همین دلیل در این زمینه پیشرفت لازم را نداشته‌ایم.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی که می‌تواند راهکاری برای انسجام تشکل‌های این بخش باشد، اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته ساختاری وجود دارد که بر اساس آن بخش‌های مختلفی چون رادیو، تلویزیون، مخابرات، مالتی مدیا و حتی بازی‌های رایانه ای مسیرهای همگرایی را دنبال می‌کنند و حتی ادغام شده‌اند که این مسئله می‌تواند منتج به رشد اقتصادی کشورها باشد.

وی اضافه کرد: حتی در برخی از کشورها رگولاتور مخابراتی با رگولاتور صدا و سیما و رسانه‌ها ادغام شده تا تکنولوژی در این فضا به صورت یکپارچه و همگرا ارائه شود.

شاه میرزایی تصریح کرد: ساختار شورای عالی فضای مجازی به خوبی می‌تواند رشد و جهش اقتصادی کشور را با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش تولید ناخالص ملی در پی داشته باشد.
 

کد مطلب: 22208
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام