۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۳
بر اساس نظرسنجی از کاربران امریکایی

یک چهارم کاربران فیس‌بوک دروغ می‌گویند

ایتنا - این کاربران گفته‌اند به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فيس‌بوک منتشر می‌کنند غيرواقعی است.



حدود ۲۵ درصد از مشترکان و کاربران شبکه اجتماعی فيس‌بوک در مورد اطلاعات و مشخصات فردی خود دروغ می گويند و دليل اصلی آن نه فقط خودنمايی و بزرگ‌نمايی، بلکه در مواردی به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی است.


به گزارش ایتنا شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌نويسد که در روزهای اخير گزارشی تحت عنوان «فيس‌بوک و حريم خصوصی» منتشر شده که در آن، روش‌های کاربران فيس‌بوک در زمينه انتشار و اشتراک اطلاعات شخصی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس نظرسنجی و سرشماری که از دو هزار خانواده آمريکايی صورت گرفته، حدود ۲۵ درصد از کاربران می‌گويند که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فيس‌بوک منتشر می‌کنند غيرواقعی است.
ميزان کسانی که اين کار را می‌کنند در سرشماری که دوسال پيش انجام شده فقط ۱۰ درصد بود.

نهاد فعال در زمينه حقوق مصرف کنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی که اين تحقيقات را انجام داده می‌گويد دليل افزايش انتشار مطالب غيرواقعی روی اين شبکه اجتماعی نگرانی کاربران در مورد اطلاعات خصوصی آنهاست.

براساس يافته‌های اين گزارش بسياری از کاربران خواستار تنظيم و تصويب يک قانون جامع برای حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد هستند که تمام موسسات و شرکت‌های ارتباطی و تجاری را از جست‌وجو و رديابی اطلاعات خصوصی افراد منع کند.

شبکه خبری سی ان ان می‌افزايد که حفاظت از حريم و اطلاعات خصوصی افراد محدوديت‌های زيادی دارد.
به عنوان مثال طبق مقررات فيس‌بوک مشترکان بايد نام واقعی خود را ثبت کرده و حتی اگر از يک آدرس ایميل ساختگی استفاده کنند باز هم آن آدرس با نام و مشخصات اصلی فرد مشترک مرتبط خواهد بود.
برخی از مشترکان شبکه فيس‌بوک برای جلوگيری از دسترسی ديگران به خصوص کارفرمايان به اطلاعات شخصی آنها، صفحه فيس‌بوک خود را با اسم ناقض خود ثبت کرده و يا تاريخ تولد خود را تغيير داده‌اند تا از سرقت اطلاعات شخصی آنها توسط سارقان اينترنتی جلوگيری کنند.

طبق يافته های اين نظرسنجی، علاوه بر حفاظت از حريم خصوصی و اطلاعات شخصی، کاربران به دلايل ديگری اطلاعات غيرواقعی در صفحات فيس‌بوک خود منتشر می‌کنند.

اين دلايل عبارتند از عدم نشر اطلاعاتی که در صورت افشای آن ممکن است دردسر آفرين باشد، در مواردی که نام حرفه‌ای هر فرد با نام واقعی‌اش يکسان نيست و بالاخره در مواردی که کاربران صرفا برای شوخی و گمراه کردن ديگران اطلاعات نادرست می‌دهند.

با اين همه به نظر می‌رسد که هنوز هم اکثريت بزرگی از کاربران فيس‌بوک اطلاعات درستی در مورد خود منتشر می‌کنند.


به گفته برخی از کارشناسان، شبکه های اجتماعی نظير فيس‌بوک چنان پر طرفدار و گسترده شده‌اند و ميزان رد و بدل شدن اطلاعات شخصی آنقدر پردامنه شده است که در نهايت خصوصيات و اطلاعات شخصی کاربران را برملا می‌کند.
 
کد مطلب: 22119
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
دروغ خیلی بده!!

ببینید ما اصلا دروغ نمی گیم و دروغ هم به گوشمون نمی خوره!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام