۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

گوگل به نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اپل متهم شد

ایتنا - گوگل این اتهامات را رد کرده و فقط گفته است این کد رایانه‌ای به هیچ وجه هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری نکرده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، شرکت گوگل ممکن است به اتهام نقض حریم خصوصی کاربران سفری، مرورگر شرکت اپل از سوی کمیسیون تجاری فدرال آمریکا (FTC) ده میلیون دلار جریمه شود.


به گزارش وب سایت mashable، غول جست‌وجوگر جهان متهم شده است که با نصب کوکی و نرم‌افزارهای رهگیری بر روی مرورگرهای شرکت اپل از قوانین فدرال آمریکا در زمینه حریم خصوصی کاربران اینترنت تخطی کرده است.

بر اساس این گزارش، در این اتهام آمده است که گوگل با یک ترفند نرم‌افزاری، تنظیمات مرورگر سفری اپل را تغییر داده و توانسته با نصب کوکی‌ها از سدهای امنیتی سفری بگذرد و با استفاده از یک کد رایانه‌ای خاص فعالیت‌های کاربران گوشی‌ها، رایانه‌های لوحی، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی اپل را زیرنظر داشته است.

برای اولین بار یکی از پژوهشگران مرکز جامعه و اینترنت در دانشگاه استنفورد به این ماجرا پی برده بود و این خبر را در وبلاگ خود منتشر کرده بود.
وال استریت ژورنال نیز اولین نشریه‌ای بود که این موضوع را علنی کرد.

شرکت گوگل این اتهامات را رد کرده و فقط گفته است این کد رایانه‌ای به هیچ وجه هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری نکرده است.

برخی از منابع ناشناخته در کمیسیون تجاری فدرال آمریکا گفته‌اند اگر تخلف گوگل برای این کمیسیون اثبات شود ممکن است مبلغی در حدود ۱۰ میلیون دلار جریمه شود.
 
کد مطلب: 22099
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام