۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۵

فیس‌بوک کاربران خود را به اهدای عضو ترغیب می‌کند

ایتنا- فیس‌بوک از دیروز (سه شنبه) به کاربران آمریکایی و بریتانیایی خود اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل در قسمت «اهدای عضو» ثبت نام کنند.


مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک اظهار امیدواری کرده است که به کمک شبکه اجتماعی ۹۰۰ میلیون نفری‌اش بتواند بخش زیادی از مردم را متقاعد کنند داوطلب اهدای عضو شوند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، هم اکنون کاربران فیس‌بوک که در کشورهای آمریکا و بریتانیا زندگی می‌کنند، می‌توانند با افزودن گزینه «اهدای عضو» در پروفایل خود دیگر کاربران را در جریان این تصمیم زندگی بخش خود قرار دهند.

به گزارش وب سایت pcworld این خبر در حالی از سوی فیس‌بوک اعلام شده است که در هفته‌های گذشته اخبار و شایعات زیادی درباره افزودن یک ابزار زندگی بخش به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا به گوش می‌رسید. اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، فقط در آمریکا می‌تواند جان بیش از ۱۱۴ هزار بیماری را که منتظر دریافت عضو جدیدی هستند، نجات دهد.

فیس‌بوک از دیروز (سه شنبه) به کاربران آمریکایی و بریتانیایی خود اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل در قسمت «اهدای عضو» ثبت نام کنند.

زاکربرگ درباره تصمیم اخیر خود درباره افزودن گزینه اهدای عضو به پروفایل کاربران گفته است در این زمینه تحت تاثیر کاربرانی قرار داشته است که در فجایعی مثل آنچه سال گذشته در ژاپن رخ داد، از فیس‌بوک برای یافتن اعضای خانواده خود استفاده می‌کردند.

بنا بر گزارش‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به طور متوسط روزانه ۱۸ نفر در این کشور در حالی که در صف پیوند عضو هستند، جان خود را از دست می‌دهند. هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در این کشور رضایت خود را برای اهدای عضو اعلام کرده‌اند.
 
کد مطلب: 22025
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام