۲
۰
plusresetminus
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
رییس سازمان پدافند سایبری:

استانداردهای خارجی امنیت سایبر ناقصند، باید بومی‌سازی کنیم

ایتنا - آزمایشگاه مرجع در حوزه امنیت سایبری در داخل قرارگاه دفاع سایبری تاسیس می‌شود.



رییس سازمان پدافند سایبری گفت: استانداردهای موجود در حوزه امنیت سایبری در كشور بومی‌سازی می‌شود و بر این اساس آزمایشگاه مرجع در حوزه امنیت سایبری تاسیس می‌شود.


به گزارش ایتنا سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان كرد: در حال حاضر نهادهای مختلف در حوزه امنیت سایبر، استانداردهایی را پیاده‌سازی می‌كنند كه این استانداردها از منابع خارجی دریافت و پیاده‌سازی می‌شوند و این در حالی است كه شرایط هر كشور و هر نهاد متفاوت است از این رو استانداردهای یادشده می تواند دارای كمبودهایی باشد.

وی افزود: بنابراین باید برای پیاده‌سازی استانداردها و بومی‌سازی آنها در حوزه امنیت سایبر بر اساس نیازكشورها فعالیت‌هایی انجام شود.

رحیمی همچنین از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع در داخل قرارگاه دفاع سایبری خبر داد و گفت: این ازمایشگاه به منظور ارزیابی امنیتی و كارایی محصولات استفاده شده در حوزه‌های مختلف سایبر راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان پدافند سایبری گفت: آزمایشگاه مرجع در واقع یك شبكه آزمایشگاهی منسجم و با همه امكانات موجود در كشور است كه با دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در ارتباط است.

وی در مورد محور طراحی سامانه‌های حوزه دفاع سایبری اظهار داشت: دفاع سایبری فراتر از امنیت صرف و ایمنی است و باید جنبه‌های تكمیلی‌تری در آن دیده شود.

رحیمی گفت: در حال حاضر سامانه‌هایی با موضوع دفاع سایبری درحال طراحی هستند كه هدف از راه‌اندازی آنها پایش تهدیدات و حملات در حوزه سایبری و ارائه واكنش متناسب با هر تهدید سایبری است.
 
کد مطلب: 21976
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چطوره اسمش رو بذاریم «امنیت ملی» یا «ضدویروس ملی» یا «ویروس ملی» یا «خطرناک ملی»؟!!!!
حمید
feedback
اگر هنرش را دارند یه بستر نرم افزاری را از بیخ و بن بومی تولید بعد بروند سراغ بومی سازی امنیت. شما فناوری های غربی ها را می گیرید با تغییرات پرسش برانگیز در آنها راه را برای بروز مسایل امنیتی هموار می کنید بعد کاسه چه کنم دست می گیرید و کشف می کنید نظام امنیت اطلاعاتی آنها ناقص است و باید بومی سازی شود! دست کم بگذارید در حوزه امنیت اوضاع بدتر از این نشود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام