۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۶
رییس ستاد بحران وزارت نفت

حمله سایبری به وزارت نفت درحال شناسایی است

ایتنا - برای جلوگیری از نفوذ این بدافزار به سایر كامپیوترهای شبكه، به طور موقت كامپیوترهای متصل به این سرورها خاموش و خوشبختانه از نفوذ این بدافزار به سایر كامپیوترها جلوگیری به عمل آمد.



رییس ستاد بحران وزارت نفت با بیان این كه حمله سایبری به صنعت نفت در حال بررسی كارشناسی و شناسایی است، اعلام كرد: تمام واحدهای عملیاتی این وزارتخانه اعم از تولید و صادرات نفت خام مشغول فعالیت هستند.


به گزارش ایتنا حمدالله محمدنژاد در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حمله سایبری به واحدهای صنعت نفت گفت: تمام واحدهای مستقر در شركت‌های زیر مجموعه صنعت نفت از دیرباز به صورت روزانه و لحظه‌ای از كلیه داده‌ها و اطلاعات رایانه‌ای خود نسخه پشتیبان تهیه می‌كنند.

وی افزود: بنا بر این در مواردی كه اطلاعات مورد پردازش به هر شكل ممكن دچار اختلال شود، بلافاصله اطلاعات پشتیبان(backup) جایگزین می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی افزود: اخیرا تعداد معدودی از سرورهای شركت ملی نفت از طریق یك بدافزار مورد حمله قرار گرفت كه بلافاصله تیم كارشناسان امنیت سایبری صنعت نفت آن را مهار كرد.

به گفته محمدنژاد، برای جلوگیری از نفوذ این بدافزار به سایر كامپیوترهای شبكه، به طور موقت كامپیوترهای متصل به این سرورها خاموش و خوشبختانه از نفوذ این بدافزار به سایر كامپیوترها جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: خوشبختانه با تدابیر و اقدام های سریع كارشناسان صنعت نفت به هیچ عنوان به اطلاعات و داده‌های رایانه‌ای این وزارتخانه آسیبی نرسیده است.

محمدنژاد با تاكید بر این كه تمام واحدهای عملیاتی صنعت نفت در حال كار و مشغول به فعالیت هستند، افزود: علت بروز مشكل سایبری در حال شناسایی و بررسی كارشناسی است.

وی ابراز اطمینان كرد كه با انجام بررسی‌های كارشناسی و شناسایی، مشكل تا دو یا سه روز آینده برطرف شود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت نفت در همین زمینه و در گفت‌وگو با ایرنا در باره حمله سایبری به شبكه مخابرات و اینترنت وزارت نفت تاكید كرده بود كه: «اینكه گفته شود هیچ بخشی از اطلاعات آسیب ندیده، درست نیست و صرفا اطلاعات بخشی از كاربران دچار صدمه شده است.»

گفتنی است، شبكه مخابرات و اینترنت وزارت نفت روز گذشته مورد حمله سایبری قرار گرفته است.
 
کد مطلب: 21942
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام