۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳

گوشی‌های هوشمند به اشعه ایکس مجهز می‌شوند

ایتنا- دانشمندان با استفاده از فناوری CMOS تراشه‌ای ساخته‌اند که قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و دوربین دیجیتال بوده و توسط آن می‌توان از اشعه ایکس برای تصویربرداری استفاده کرد.


اخیراً گروهی از دانشمندان به راهکاری دست یافته‌اند که از طریق آن می‌توان از گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال به عنوان یک دستگاه رادیولوژی استفاده کرد.
به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، در این روش دانشمندان با نصب یک تراشه بر روی ابزار و دستگاه‌های کوچکی از این دست به کاربران اجازه می‌دهند از اشعه X برای تصویر‌پردازی استفاده کنند.

به گزارش وب سایت digitaltrends دانشمندان دانشگاه تگزاس در شهر دالاس آمریکا با استفاده از فناوری CMOS (اکسید فلز نیمه هادی مکمل) که کاربرد زیادی در ساخت دستگاه‌های رایانه، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های اچ‌دی و دستگاه‌های بازی دارد، توانسته‌اند تراشه‌ای بسازند که بر روی دستگاه‌های کوچکی از قبیل گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال قابل نصب است و کاربران به کمک آن می‌توانند از اشعه X برای تصویربرداری استفاده کنند.

اشعه ایکس نوعی از امواج الکترومغناطیس است که در عکس برداری از اعضای داخلی بدن و درون اشیای جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته دانشمندان استفاده از این اشعه بر روی گوشی‌های هوشمند مزایا و قابلیت‌های زیادی برای کاربران به همراه خواهد داشت. مثلاً کاربران به کمک گوشی‌های هوشمند خود که به این فناوری مجهز شده است، می‌توانند اسکناس‌های جعلی را از واقعی را تشخیص دهند، داخل دیوار‌ها و لوله‌ها را ببینند و حتی به انتقال فایل‌ها و داده‌های خود بپردازند. به گفته دانشمندان، اشعه ایکس در انتقال داده‌ها و اطلاعات سریع‌تر از فناوری Wi-Fi عمل می‌کند.

کاربردهای پزشکی نیز از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این فناوری است که می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و سلامت کاربر کمک کند. در حال حاضر این فناوری برد بسیار کوتاهی را پشتیبانی می‌کند و کاربر فقط می‌تواند از فاصله چهاراینچی از داخل شی یا سوژه مورد نظر خود تصویربرداری کند.

با این همه دانشمندان اذعان کرده‌اند که استفاده از اشعه ایکس بر روی دستگاه‌هایی مثل دوربین‌های دیجیتالی یا گوشی‌های هوشمند ممکن است پیامدهای نامطلوبی نیز به همراه داشته باشد. استفاده از این فناوری ممکن است زمینه را برای ایجاد مزاحمت و یا نقض حریم خصوصی افراد مهیا کند و یا ممکن است کاربران با استفاده از آن به طور بی‌رویه از نقاط داخلی بدن خود عکس بگیرند و اصطلاحاً دچار خودبیماراِنگاری شوند.
کد مطلب: 21896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام