کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرقت 200 میلیون تومانی در پي نقص‌ سیستم احراز هویت بانك

خبرگزاری ايسنا , 31 فروردين 1391 ساعت 11:07

ایتنا- مبلغ برداشت شده به حساب دیگری به نام شاکی در همان بانک واریز شده بود و این در حالی است که شاکی عنوان كرده بود كه فقط یک حساب در این بانک دارد.




رئیس پلیس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری سارقي خبري داد كه با برداشت غيرمجاز از حساب فردي ديگر شمش طلا خريداري كرده بود.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، سرهنگ خسروی در اين باره گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت اینترنتی از حساب وی، مأموران اقدامات خود را آغاز كرده و مشخص شد مبلغ برداشت شده به حساب دیگری به نام شاکی در همان بانک واریز شده است و این در حالی است که شاکی عنوان كرد كه فقط یک حساب در این بانک دارد.

وي افزود: در بررسی‌ها و انجام استعلامات لازم از بانک مربوطه، مشخص شد فردی با مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب دیگری كرده و کارت عابربانک و رمز دوم نيز دریافت كرده است و مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان از طریق اینترنت به حساب پس انداز منتقل و با اعزام پیک موتوری و با تماس‌های تلفنی مبلغ را از طریق pos به طلا فروشی پرداخت و مقداردو کیلوگرم شمش طلا خریداری كرده است.

وي با بيان اينكه در تحقیقات بعدی که توسط کارشناسان پلیس فتا صورت پذیرفت، معلوم شد که متهم با شگرد خاصی به طوری که هویت وی نامشخص بماند از طلا فروشی خرید کرده است گفت: پس از بررسی‌های نهایی و انجام تحقیقات روی تلفن همراه متهم و نیز خطوط اینترنتی فرد برداشت‌کننده، متهم شناسایی و دستگیر شد.

خسروی در ادامه افزود: نکته تأمل‌برانگیز در این پرونده نقص‌عمده در سیستم احراز هویت، تحویل دادن رمز عبور و کارت عابربانک و رمزهای اینترنتی بانک به مشتریان است چرا که یک مشتری در صورت داشتن چندین حساب بانکی در شعب مختلف بانک و اخذ رمز اینترنتی تنها یکی از آن حساب‌ها قادر به دسترسی به تمام حساب‌های خود در دیگر شعب و جابجایی وجوه است که لازم است این نقص‌عمده توسط کلیه بانک‌ها و شعب رفع شود.
 


کد مطلب: 21859

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21859/سرقت-200-میلیون-تومانی-پي-نقص-سیستم-احراز-هویت-بانك

ايتنا
  https://www.itna.ir