۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲

سامسونگ به استیلای 14 ساله نوکیا پایان داد

ایتنا- نوکیا ۱۴ سال است که بزرگترین فروشنده گوشی‌های همراه در سراسر جهان است، اما حالا به نظر می‌رسد نوکیا این بار بازی را به سامسونگ باخته است.


نظرسنجی خبرگزاری رویترز از تحلیلگران بازار فناوری‌های همراه نشان می‌دهد شرکت کره‌ای سامسونگ توانسته با فروش بیش از ۸۸ میلیون گوشی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ به استیلای ۱۴ ساله شرکت فنلاندی نوکیا بر این بازار خاتمه دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، برآوردهای تحلیلگران بازار حکایت از این دارد که سامسونگ در ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری توانسته بیش از ۸۸ میلیون گوشی بفروشد.
به گزارش رویترز این در حالی است که شرکت نوکیا چندی پیش فروش سه ماهه اول خود در سال جاری را ۸۳ میلیون گوشی اعلام کرده بود.

شرکت سامسونگ هنوز خبری در مورد فروش سه ماهه اول خود در سال جاری منتشر نکرده است اما قصد دارد به‌زودی گزارش فروش خود را در این دوره سه ماهه به رسانه ها اعلام کند.

نوکیا ۱۴ سال است که بزرگترین فروشنده گوشی‌های همراه در سراسر جهان است. دلیل عمده فروش بالای نوکیا در این سال‌ها در اختیار گرفتن سطوح پایین بازار با عرضه گوشی‌های ارزان قیمت بود.

این شرکت در سال ۱۹۹۸ در بازار فناوری های همراه از موتورولا پیشی گرفت و تا قبل از سال ۲۰۰۷ که شرکت اپل گوشی آیفون خود را روانه بازار کرد بیش از ۴۰ درصد از این بازار را در اختیار خود داشت. حالا به نظر می‌رسد نوکیا این بار بازی را به سامسونگ باخته است.

در چند ماه اخیر نظرسنجی ها و تحلیل های مختلفی در مورد جایگاه نوکیا در بازار فناوری‌های همراه صورت گرفته است که همه آنها از افول نوکیا و پیش افتادن سامسونگ در این بازار خبر می‌دهند.
 
کد مطلب: 21798
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام