۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱

معامله یک میلیارد دلاری مایکروسافت کلید خورد

ایتنا- مایکروسافت درباره اینکه دقیقاً حق ثبت چه اختراعاتی از AOL را خریده است، اظهار نظر نکرده است.


شرکت AOL اعلام کرده است که حق ثبت ۸۰۰ اختراع خود در زمینه فعالیت‌های اینترنتی را به قیمت یک میلیارد دلار به شرکت مایکروسافت واگذار کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، شرکت AOL هنوز هم حق ثبت بیش از ۳۰۰ اختراع دیگر در زمینه‌هایی مثل تبلیغات، جست‌وجوی اینترنتی، نقشه‌برداری و غیره را در اختیار دارد و اعلام کرده است که مجوز فروش این ۳۰۰ حق ثبت به مایکروسافت را نیز کسب کرده است.

انتشار خبر مربوط به معامله یک میلیارد دلاری AOL و مایکروسافت باعث رشد ارزش سهام شرکت AOL شد.
به گزارش وب‌سایت رویترز ارزش هر سهم این شرکت از ۱۸.۴۲ دلار در جمعه به ۲۵.۱۶ دلار در روز شنبه رسید. گفتنی است خرید و فروش حق ثبت‌های انحصاری در چند سال اخیر و در دنیای فناوری اطلاعات از جمله سودآورترین معامله برای بازیگران این بازار بوده است.

براساس این گزارش معامله یک میلیارد دلاری دو شرکت AOL و مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۱۲ به طور کامل اجرا خواهد شد. شرکت مایکروسافت نیز درباره اینکه دقیقاً حق ثبت چه اختراعاتی از AOL را خریده است، اظهار نظر نکرده است.

شرکت AOL که در اصل America Online نام دارد یکي از پیشروترین شرکت‌های عرضه کننده خدمات اینترنتی در سطح جهان است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در ایالت ویرجینای آمریکا قرار دارد، از جمله مهم‌ترین رقبای شرکت مایکروسافت در زمینه خدمات اینترنتی محسوب می‌شود.
 
کد مطلب: 21725
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام