کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم عامل خانگی مایکروسافت برای تسهیل مدیریت لوازم منزل

خبرگزاری فارس , 16 فروردين 1391 ساعت 13:38

ایتنا- این سیستم‌عامل که HomeOS نام دارد، می‌تواند تمام لوازم خانگی را به یکدیگر مرتبط نموده و آنها را در قالب یک شبکه نامحدود مدیریت کند.




مایکروسافت از طراحی سیستم‌عامل جدیدی خبر داده که می‌گوید با تکمیل آن مدیریت برنامه‌های مختلف و حتی لوازم منزل از طریق تنها یک دستگاه بسیار ساده خواهد شد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، این سیستم‌عامل بسیار فراتر از سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای بوده و با استفاده از آن می‌توان سیستم روشنایی خانه، لوازم گرمایی وسرمایی و حتی قفل‌های خانه را کنترل و مدیریت کرد.

به گزارش تک تری، برای انجام این امور تنها کافی است کاربر دست‌های خود را در هوا جابه‌جا کند. این سیستم‌عامل که HomeOS نام دارد، می‌تواند تمام لوازم خانگی را به یکدیگر مرتبط نموده و آنها را در قالب یک شبکه نامحدود مدیریت کند.

طراحی این سیستم‌عامل به گونه‌ای خواهد بود که تمامی لوازم منزل به سادگی و توسط افراد مبتدی که چندان با رایانه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف آشنایی ندارند هم قابل کنترل خواهند بود.

محققان مایکروسافت می‌گویند HomeOS تمامی لوازم منزل را از طریق یک رایانه شخصی عادی قابل کنترل خواهد کرد. این سیستم‌عامل به طور آزمایشی توسط ۱۲ کاربر برای کنترل سیستم‌های صوتی و بصری و لوازم آشپزخانه با موفقیت آزمایش شده، اما زمان عرضه نهایی آن هنوز مشخص نیست.
 


کد مطلب: 21664

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21664/سیستم-عامل-خانگی-مایکروسافت-تسهیل-مدیریت-لوازم-منزل

ايتنا
  https://www.itna.ir