۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰

شرکت‌های آی‌تی هندی باعث اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد در آمریکا

ایتنا- شرکت‌های آی‌تی هندی توانسته‌اند در چند سال گذشته 107 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا به ‌وجود آورند.


شرکت‌های آی‌تی هندی تاکنون توانسته‌اند هزاران فرصت شغلی در آمریکا ایجاد کنند و باعث رشد اقتصاد این کشور شوند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، این نتایج مطالعه جدیدی است که توسط انجمن ملی شرکت‌های نرم‌افزاری و خدماتی (ناسکام) انجام گرفته است.

به گزارش وب سایت eweek مطالعه ناسکام نشان می‌دهد علیرغم بالا بودن نرخ بیکاری در آمریکا، تعداد نیروی کاری که به استخدام شرکت‌های آی‌تی هندی درآمده‌اند در پنج سال گذشته دو برابر شده است.
این شرکت‌ها در این مدت توانسته‌اند ۱۰۷ هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا به وجود آورند.

برآورد‌ها حکایت از آن دارد که این فرصت‌های شغلی رفته رفته به بیش از ۲۸۰ هزار مورد خواهد رسید. موسسه سیاستگذاری اقتصادی در آمریکا نیز دریافته است هر شغل مستقیم می‌تواند به طور متوسط ۱.۶
شغل غیرمستقیم نیز به اکوسیستم اقتصادی هر منتطقه بیفزاید.

این مطالعه که «سهم شرکت‌های آی‌تی هندی در اقتصاد آمریکا» نام دارد با استناد به آمار و ارقام رسمی آمریکا نشان می‌دهد که فقط در سال ۲۰۱۰ سرمایه‌گذاری شرکت‌های هندی در این کشور در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور در ۲۰ سال گذشته هشت برابر شده است.

براساس این مطالعه، شرکت‌های آی‌تی هندی در پنج سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار مالیات به خزانه دولت آمریکا پرداخته‌اند.

این شرکت‌ها همچنین در این مدت ۵ میلیارد دلار از سرمایه خود را صرف خرید ۱۲۸ شرکت آمریکایی کرده‌اند که خرید این شرکت‌ها نیز به حفظ و ثبات هزاران فرصت شغلی در آمریکا کمک زیادی کرده است.
در سال مالی ۲۰۱۰ ادغام شرکت‌های آمریکایی در شرکت‌های هندی در مقایسه با سال قبل از آن ۵۴ درصد رشد داشته است. این رقم در مورد سال ۲۰۰۹ چیزی در حدود ۴۱ درصد است.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد حضور شرکت‌های آی‌تی هندی در آمریکا باعث شده است هزینه خدمات عمومی در این کشور کاهش یابد، نظام بهداشت و درمان بهبود یابد و حتی خدمات و کالاهایی که استفاده روزمره دارد به قیمت پایین‌تری در اختیار شهروندان آمریکایی قرار گیرد.
کد مطلب: 21638
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام