کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فوربس:

بزرگان IT همچنان در صدر ثروتمندترین‌های جهان

سايت خبری همكاران سيستم , 20 اسفند 1390 ساعت 12:06

ایتنا- نفر دوم این لیست کسی است که فوربس از او با عنوان «بخشنده‌ترین انسان بر روی کره زمین» نام برده است. او کسی نیست، جز بیل گیتس.




گزارش نشریه فوربس که بر اساس سنت هر ساله خود فهرست ۱۰۰ ثروتمند بزرگ جهان را به روز و منتشر می‌کند حاکی از این است که بزرگان دنیای فناوری اطلاعات همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین‌های جهان قرار دارند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، وب‌سایت Digitaltrends اعلام کرده است که در فهرست جدید نشریه فوربس بیل گیتس، موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت دومین ثروتمند جهان است و برخی شخصیت‌های دنیای فناوری اطلاعات همانند سرگی برین، لری پیج، جف بزوس و مارک زاکربرگ از دیگر افرادی هستند که در این فهرست ۱۰۰ نفره جای گرفته‌اند.

در صدر این فهرست نام کارلوس اسلیم هلو، سرمایه‌دار مکزیکی به چشم می‌خورد که ثروت خود را از راه سرمایه‌گذاری در صنعت مخابرات و ارتباطات دور به دست آورده است. کارلوس اسلیم ۷۲ ساله ۶۹ میلیارد دلار ثروت دارد.
نفر دوم این لیست کسی است که فوربس از او با عنوان «بخشنده‌ترین انسان بر روی کره زمین» نام برده است. او کسی نیست بجز بیل گیتس، موسس و مدیرعامل قبلی مایکروسافت که ثروت او را ۶۱ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

لری الیسون، موسس شرکت اوراکل نیز رتبه ششم را داراست. فوربس ثروت الیسون را ۳۶ میلیارد دلار تخمین زده است.
دو تن از موسسان گوگل یعنی سرگی برین و لری پیج نیز در رتبه بیست و چهارم قرار دارند که هر کدام ۱۸.۷ میلیارد دلار ثروت دارند.
رتبه بیست و ششم به موسس و مدیرعامل آمازون، جف بزوس اختصاص دارد. مدیر عامل آمازون ۱۸.۴ میلیارد دلار ثروت دارد. بر اساس گزارش نشریه فوربس عملکرد موثر بزوس در آمازون ۳۰۰ میلیون دلار بر ثروت او در مقایسه با سال قبل افزوده است.

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل ۲۷ ساله فیس‌بوک با ۱۷.۵ میلیارد دلار ثروت سی و پنجمین ثروتمند بزرگ جهان است.
رتبه چهل و یکم این فهرست نیز به مایکل دل با ۱۵.۹ میلیارد دلار ثروت اختصاص دارد. البته مایکل دل در رتبه چهل و یکم این فهرست تنها نیست و عظیم پرمجی رئیس شرکت هندی ویترو نیز با همین ثروت در کنار او ایستاده است.

استیو بالمر، مدیرعامل کنونی مایکروسافت نیز با ۱۵.۷ میلیارد دلار ثروت در مقام چهل و چهارم ایستاده است و پل آلن از دیگر موسسان مایکروسافت نیز توانسته با ۱۴.۲ میلیارد دلار رتبه چهل و هشتم را از آن خود کند.

روبین لی که از بنیانگذاران موتور جست‌وجوگر چینی Baidu است نیز با ۱۰.۲ میلیارد دلار ثروت در رتبه هشتاد و ششم قرار دارد.
رتبه صدم این فهرست نیز به لورانس پاول جابز، همسر استیو جابز اختصاص دارد.
 


کد مطلب: 21530

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21530/بزرگان-it-همچنان-صدر-ثروتمندترین-های-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir