۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۶
بررسی مشخصات فنی کنسول بازی جدید سونی

Vita کنسول‌های بازی را به مبارزه طلبید

ایتنا - زمان زیادی از معرفی کنسول بازی جدید شرکت سونی نمی‌گذرد و این شرکت امیدوار است با معرفی ویتا به بازار کم رونق خود پس از مشکلات فراوانی که در طول سال گذشته برایش اتفاق افتاده سر و سامانی دهد.


به گزارش ایتنا به نقل از گیزمگ، زمان زیادی از معرفی کنسول بازی جدید شرکت سونی نمی‌گذرد و این شرکت امیدوار است با معرفی ویتا به بازار کم رونق خود پس از مشکلات فراوانی که در طول سال گذشته برایش اتفاق افتاده سر و سامانی دهد.

از سوی دیگر اگر نگاهی به دیگر رقبای این محصول یعنی نینتندوی ۳DS و سایر پلت‌فرم‌های iOS اپل بیاندازیم متوجه می‌شویم که از نینتندو نمی‌توان انتظار زیادی برای رقابت با محصول جدید سونی داشت اما این موضوع در مورد پلت‌فرم‌های iOS اپل فرق می‌کند و در حال حاضر سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار را این محصولات از آن خود کرده‌اند. اکنون باید منتظر بود و دید آیا سونی می‌تواند با معرفی این محصول در بازار کنسول‌های بازی قابل حمل موفق باشد یا وضع به گو‌نه دیگری خواهد بود.

در اینجا قصد داریم به شرح مختصری پیرامون مشخصات و ویژگی‌های این کنسول بازی جدید بپردازیم: 

صفحه نمایش
اولین چیزی که با دیدن یک کنسول بازی قابل حمل توجه شما را به خود جلب می‌کند، صفحه نمایش آن است. محصول جدید سونی دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی از نوع صفحات لمسی OLED با وضوح تصویر ۹۶۰ * ۵۴۴ است و تعداد پیکسل آن در هر اینچ (PPi) ۲۲۰ پیکسل است که در مقایسه با صفحات نمایش نوع Retina اپل که در حدود ۳۲۶ پیکسل هستند ضعیف‌تر به نظر می‌رسد اما در کل صفحه نمایش آن از کیفیت و وضوح خوبی برخوردار است.

دکمه‌های کنترل
ویتای سونی جزء سردمداران کنسول‌های بازی قابل حملی است که دارای ۲ کلید هدایت (Joystick) است. وجود ۲ کنترلر یا Joystick به طرفداران پر و پا قرص بازی‌های رایانه‌ای اجازه می‌دهد به راحتی بازی‌های نوع Third person Shooter را انجام دهند. در مورد ارگونومی این کنسول باید گفت این محصول نسبت به سایر مدل‌های PSP از راحتی کمتری برخوردار است.

حافظه
کنسول بازی جدید سونی حافظه داخلی ندارد و باید به یاد داشته باشید که نمی‌توانید از کارت‌های حافظه نوع SD یا microSD موجود در بازار برای آن استفاده کنید. راه‌حل این مشکل استفاده از کارت‌های حافظه‌ای است که شرکت سونی منحصرا برای این محصول خود تولید کرده است. قیمت این کارت‌های حافظه از کم حجم‌ترین آن‌ها یعنی ۴ گیگابایت قیمتی حدود ۳۰ دلار و حافظه‌های ۳۲ گیگابایتی حدود ۱۰۰ دلار قیمت دارند. 

عمر باتری
ظاهرا عمر باتری کنسول بازی ویتای سونی پاشنه آشیل این محصول جدید است. اما چنانچه بلوتوث دستگاه خاموش باشد حداقل ۵ ساعت می‌توان بدون نیاز به شارژ با آن بازی کرد. 

مقایسه با PS۳
آنچه در مقایسه اولیه Vita با PSP های سونی جلب نظر می‌کند این است که این محصول مانند کنسول‌های پیشین سونی خروجی TV ندارد. اما اگر نگاهی به کیفیت بازی‌هایی که در Vita اجرا می‌شوند بیندازید متوجه می‌شوید که چرا سونی از این محصول به عنوان رقیب برنده در مقابل PS۳ یاد می‌کند.
 

کد مطلب: 21495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام