۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۲

رشد بی‌سابقه درآمد شرکت‌های عرضه کننده نرم‌افزارهای ویدئوکنفرانس

ایتنا- آی‌دی‌سی استقبال گسترده بخش‌های مختلف بازار از جمله سازمان‌های بهداشتی و درمانی، نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها، مؤسسات مالی و... از ویدئوکنفرانس را مهم‌ترین علت رشد درآمدهای عرضه‌کنندگان این راهکارها دانسته‌ است.


یافته‌های شرکت پژوهشی داده‌های بین‌المللی (آی‌دی‌سی) نشان می‌دهد که درآمد شرکت عرضه‌کننده راهکارهای نرم‌افزاری در دنیای ویدئوکنفرانس‌ها و همایش‌های راه دور در سال ۲۰۱۱ با رشد بی‌سابقه‌ای به رقم ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، به گفته وب سایت شرکت آی‌دی‌سی، بازار راهکارهای مربوط به ویدئو کنفرانس‌ها و همایش‌های راه دور در هر دوره سه ماهه از سال ۲۰۱۱ به نسبت دوره سه ماهه قبلی حدود ۱۹ درصد و در مقایسه با کل سال ۲۰۱۰ حدود ۲۴.۶ درصد رشد داشته است. رشد بازار این فناوری‌ها در سال ۲۰۱۰ به نسبت سال قبل از آن فقط ۱۴.۶ درصد بوده است.

کارشناسان شرکت آی‌دی‌سی استقبال گسترده بخش‌های مختلف بازار از جمله سازمان‌های بهداشتی و درمانی، نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها، مؤسسات مالی، حقوقی و قانونگذاری، کارخانه‌ها و شرکت‌های خرده فروشی از ویدئوکنفرانس را مهم‌ترین علت رشد درآمدهای عرضه‌کنندگان این راهکارها دانسته‌اند.

بازار تجهیزات زیرساخت‌های سخت‌افزاری مربوط به ویدئوکنفرانس‌ها نیز در سال ۲۰۱۱ به رقم درآمدی ۳۱۴.۸ میلیون دلار رسیده است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۲۱.۶ درصد کاهش داشته است.

بر اساس یافته‌های شرکت آی‌دی‌سی هم اکنون شرکت‌های سیسکو و پُلی‌کام بیشترین بخش‌های این بازار در اختیار خود دارند. گزارش فروش شرکت سیسکو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد درآمد این شرکت در این بازار در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

بنابر این گزارش در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۵۴.۳ درصد از این بازار در اختیار شرکت سیسکو قرار داشته است و درآمد سیسکو از این بازار را ۴۸.۷ درصد افزایش داده است. شرکت پلی‌کام نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رشدی ۱۵.۲ درصدی در این زمینه را تجربه کرده است.
 
کد مطلب: 21436
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام