۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۸

توضيح وزير ارتباطات در باره كندي اينترنت: بايد ببينيم چه مشكلي در توزيع است

ایتنا- تقی‌پور: در حال حاضر ۵۰۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند داخلي كشور است.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره آخرين آمار پهناي باند داخلي و پهناي باند اينترنت گفت: ‌ما در حال حاضر ۲۹۱ STM1 فعال داريم و مي‌توان گفت كه حدود ۵۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند بين‌الملل در كشور است.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر ۵۰۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند داخلي كشور است.

وي با بيان اينكه با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات پهناي باند كاربران نهايي تا ۱۲ برابر ارتقاء خواهد داشت ابراز كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و با فازبندي اجراي اين پروژه، مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد و كليه اطلاعات مورد نياز آنها بر روي اين بستر موجود خواهد بود كه مي‌توانند با سرعتي بالا به آن دسترسي داشته باشند.

تقي‌پور با بيان اين‌كه از طريق اين شبكه افزايش پهناي باند را شاهد خواهيم بود، گفت: ‌افزايش ضريب امنيت و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌هاي اصلي محتوا و زيرساخت‌هاي شبكه از ديگر اموري است كه از طريق اين شبكه انجام مي‌شود.

وزير ارتباطات هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه با توجه به ارائه آمار و افزايش ظرفيت پهناي باند، علت كاهش سرعت اينترنت و نارضايتي كاربران در اين زمينه را بايد در كجا جست‌و‌جو كرد، گفت: بايد ببينيم در توزيع چه مشكلي است و گرنه آمارهاي ما هم ثبت شده است و هم شركت ارتباطات زيرساخت براي اين‌ پهناي باند هزينه پرداخت مي‌كند.
 
کد مطلب: 21400
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
اینترنت رو گستردگی اون تبدیل به "اینترنت" کرد.
یعنی اگر مشارکت تمامی کشور ها دنیا نبود اینترنت "اینترنت" نمی شد. حجم عظیم اطلاعات موجود روی این شبکه توسط "یک" کشور گرداوری نشده، بلکه تمام مردم دنیا در اون سهیم بودن. حتی قست عمده ی اطلاعاتی که به زبان فارسی روی این شبکه قرار گرفته متن ترجمه شده ی زبان های دیگه مثل انگلیسی هستش.
اگر ایرانی ها دسترسی به اطلاعات گرداوری شده توسط دیگران نمیداشتند، محتوای تولید شده ی فارسی موجود روی این شبکه الان بسیار ناچیز بود. این که فرمودن "مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد و كليه اطلاعات مورد نياز آنها بر روي اين بستر موجود خواهد بود" به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. اگر انجام این پروژه با این ادعای واهی که كليه اطلاعات مورد نياز کاربران ایرانی بر روي اين بستر موجود خواهد بود منجر به قطع دسترسی ایرانی ها به شبکه ی اینترنت بشه ضربه ی سهمگینی به جایگاه علمی و پژوهشی ایران وارد خواهد شد.
احمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام چیکار کنم سرعت اینترنتم بیشتر بشه
علی
feedback
United States
پول اضافه و کارای بیخودی تارو پود اینترانت داخلی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام