۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۳

روباتی هنرمند که از انسان‌ها پرتره می‌کشد

ايتنا - این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتاب‌ها به کار گرفته می‌شود.



نمایشگاه CeBIT سال ۲۰۱۲ هانوفر آلمان میزبان روباتی خواهد بود که می‌تواند از چهره افراد نقاشی پرتره بکشد.

به گزارش ایتنا از مهر، رایانه‌ها قطعا توانایی نقاشی کشیدن دارند، اما آنچه این روبات را نسبت به دیگر روبات‌ها و رایانه‌ها متفاوت ساخته این است که می‌توان به روبات آموخت که تمامی جزئیات کوچک موجود در چهره فرد را ندیده بگیرد.

دیدن و کشیدن آنچه که دیده شده و یا شمایلی از آنچه که دیده شده توسط یک روبات کار چندان ساده‌ای نیست، زیرا انجام چنین کاری به معنی متمرکز شدن بر روی جزئیاتی خاص از قبیل چشم‌ها و توجه کمتر به خطوط دور دهان و روی پیشانی است.

این روبات نقاش از نرم‌افزار پردازش حاشیه برخوردار است و با کمک آن می‌تواند تصمیم بگیرد که برای استفاده از مداد باید بازویش را کجای کاغذ قرار دهد، به این شکل روبات می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه پرتره‌ای کامل را از چهره انسان خلق کند.



این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتاب‌ها به کار گرفته می‌شود.
به بیانی دیگر نوری بر روی یک سطح تابانده می‌شود و روبات باید خط دور نور را در الگویی کروی شکل بر روی سطح مشخص کند، این کار به روبات امکان می‌دهد تا شکل الگوی بازتاب نور را از زوایای مختلف شناسایی کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات همچنین در این آزمایش‌ها می‌تواند میزان درخشش دایره نورانی را از زوایای مختلف مشخص کرده و یا تعیین کند که آیا رنگی خاص از زوایای مختلف به رنگ‌های متفاوت دیده می‌شود؟ روبات نقاش توسط گروه Robotlab در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان ساخته شده است.
 
کد مطلب: 21259
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام