۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۰

سرعت شبكه علمي كشور 500 برابر شد

ایتنا- رئيس سازمان فناوري اطلاعات: در شبكه جديد علمي كشور، سرعت دسترسي نسبت به شبكه قبلي ۵۰۰ برابر افزايش يافته كه تا قبل از آغاز سال جديد، امكان اتصال دانشگاه‌هاي تهران به اين شبكه فراهم مي‌شود.


رئيس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به صدور پروانه اپراتوري شبكه علمي كشور براي سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران اظهار اميدواري كرد كه تا پيش از پايان برنامه پنجم توسعه بتوانيم اين شبكه را در كشور به صورت كامل داشته باشيم.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، علي حكيم جوادي - معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در مراسم افتتاح فاز نخست شبكه علمي كشور (فاز تهران) به‌عنواني بخشي از دستاورد شبکه ملي اطلاعات، اظهار كرد: ايران جزو نخستين كشورهايي است كه در فروم IPV6 از آن ياد شده و شبكه علمي كشور نيز با پروتكل IPV6 پياده‌سازي شده است.

وي با بيان اين‌كه با توجه به مهيا شدن تجهيزات مورد نياز در دانشگاه‌ها، امكان اتصال دانشگاه‌ها به اين شبكه تا پيش از پايان سال ممكن است، تاكيد كرد: با آيين‌نامه دولت كه به زودي ابلاغ مي‌شود، دستگاه‌هاي اجرايي موظف مي‌شوند تا سال سوم برنامه پنجم توسعه زيرساخت‌هاي مديريت دانش را در مراكز علمي فراهم كنند.

او با اشاره به برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوري اطلاعات و اهميت شبكه ملي اطلاعات در آن ‌گفت: تا پايان سال دوم برنامه پنجم، دستگاه‌ها مكلف هستند به شبكه ملي اطلاعات متصل شوند.

حكيم‌جوادي خاطر نشان كرد: در شبكه جديد علمي كشور، سرعت دسترسي نسبت به شبكه قبلي ۵۰۰ برابر افزايش يافته كه تا قبل از آغاز سال جديد، امكان اتصال دانشگاه‌هاي تهران به اين شبكه فراهم مي‌شود.
 
کد مطلب: 21224
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام