۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۸

کنترل کاربران اپل توسط گوگل

ایتنا- وال‌استریت ژورنال فاش کرده است که شرکت مانتین‌ویوو از طریق یک کد ویژه تنظمیات حریم خصوصی این مرورگر، رفتار آنلاین کاربران اپل را از طریق "کوکی‌ها" ردیابی و ذخیره می‌کند.


وال‌استریت ژورنال پرونده‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شرکت گوگل از طریق مرورگر سافاری، کاربران اپل را کنترل می‌کند.


به گزارش ایتنا به نقل از مهر، سافاری عنوان برنامه وب مرورگر اپل است و بنابراین روی تمام دستگاه‌های مک، "آی‌فون" و "آی‌پد" نصب شده است.

اکنون وال‌استریت ژورنال فاش کرده است که شرکت مانتین‌ویوو از طریق یک کد ویژه تنظمیات حریم خصوصی این مرورگر، رفتار آنلاین کاربران اپل را از طریق "کوکی‌ها" ردیابی و ذخیره می‌کند.
کوکی‌ها فایل‌های کوچک متنی محتوی اطلاعات مربوط به مرورهای در وب هستند.

در بخش تنظیمات حریم شخصی مرورگر سافاری کد ویژه‌ای وجود دارد که به صورت از پیش انتخاب شده از نصب کوکی‌ها جلوگیری می‌کند و گوگل توانسته است با استفاده از این کد رفتار کاربران سافاری را رصد کند.

درحقیقت، اطلاعات مربوط به رفتار جست‌وجوی کاربران در وب برای مدل تبلیغاتی که توسط گوگل ارائه شده اساسی است و به مانتین‌ویوو کمک می‌کند که براساس سلیقه و علایق کاربران برای آنها آگهی‌های شخصی شده ارسال کند.

وال‌استریت ژورنال نوشته است: هرچند کوکی‌هایی که توسط گوگل ردیابی شده‌اند ظرف مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت منقضی می‌شوند باوجود این می‌توانند رفتار وب‌گردی کاربران سافاری را به مانتین‌ویوو نشان دهند.

گوگل در واکنش به این گزارش وال‌استریت ژورنال نوشت: «ژورنال از آنچه که رخ می‌دهد و اینکه چرا رخ می‌دهد برداشت بد داشته است. ما به صورت کاربردی از مرورگر سافاری برای ارائه برخی مشخصه‌ها به کاربران گوگل استفاده می‌کنیم. اما تاکید بر این نکته ضروری است که این کوکی‌های تبلیغاتی، اطلاعات شخصی را جمع‌آوری نمی‌کنند.»

این درحالی است که وال‌استریت ژورنال علاوه بر گوگل نام سه شرکت دیگر فعال در عرصه تبلیغات را ذکر کرده است که از این روش برای ارائه آگهی‌های شخصی شده استفاده می‌کنند.
 
کد مطلب: 21181
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام