۵
۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۵

ایران در نرم‌افزار خودکفا شد

ایتنا - در حوزه صادرات شرکت‌ها و موسساتی هستند که از طریق صادرات نرم‌فزار ارز وارد کشور می‌کنند.


معاون مرکزتوسعه فناوری اطلاعات ورسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید نرم‌افزار به خودکفایی رسیده است، از صادرات نرم‌افزار در حوزه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی و امور بین­الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال، محمدصادق افراسیابی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی است تا از حیث مفهوم و مصادیق، رسانه‌های دیجیتال را در بهتر بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه هر رسانه‌ای که از طریق فناوری اطلاعات پیام را به مخاطب منتقل کند رسانه دیجیتال محسوب می شود، افزود: مهم‌ترین تهدید رسانه‌های دیجیتال برای کشور موضوع جنگ نرم است که در این راستا دشمنان نظام تلاش می‌کنند تا با استفاده از رسانه‌های دیجیتال افکار و عقاید ملت را هدف قرار داده و فرآیند باورسوزی را در زمینه افکار و عقاید دینی دنبال نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به حجم بالای بازی‌های رایانه‌ای که علیه مبانی دینی ساخته می‌شود، ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده این است که دشمن از سنین کودکی به دنبال آماده کردن اذهان کودکان است و تلاش می‌کند از طریق ارائه تصویری جعلی از دین مبین اسلام اذهان کودکان را در سطح جهان نسبت به دین مبین اسلام بدبین کند.

وی گفت: امروز پایگاه‌های اینترنتی فراوانی تلاش می‌کنند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به چالش بکشند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید نرم‌افزار به خودکفایی رسیده است، از صادرات نرم‌افزار در حوزه‌های مختلف به دیگر کشورها خبر داد.

وی خاطرنشان کرد:در حوزه صادرات شرکت‌ها و موسساتی هستند که از طریق صادرات نرم‌فزار ارز وارد کشور می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در خراسان جنوبی گفت:در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی آثار تولید کنندگان نرم‌افزار از سراسر کشور به مردم بیرجند فراهم شده است.

افراسیابی در پایان از ارائه تخفیف ۵۰درصدی نرم افزارهای موجود در نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد و تولیدکنندگان خبر داد.
 
کد مطلب: 21169
نام شما
آدرس ايميل شما


محسن
feedback
United States
میشه ازشون خواهش کنید اسم چندتا از این نرم افزارهای صادر شده رو بگن ما هم بدونیم ؟
feedback
یعنی چه در تولید نرم افزار خود کفا شدیم؟؟؟بحث نرم افزار بسیار گسترده هست و این حرف مطمئنا هیچ معنای خاصی نمی دهد.به ...نرم افزار یعنی چه!اگه موردی اشاره میکردند باز یه چیزی اینطور ....من متعجبم از شما که چرا چنین حرف های بی سر و ته را میزارین روی سایت!
مرتضی
feedback
این مطلب و خبر هیچ مبنایی نداره حداقل یک مثال در مورد نرم افزار می زدید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
خودکفایی در نرم افزار؟!!
عجب عبارت ... است.
خوب است لااقل اسم چند شرکت خودکفاکننده (!) رو هم می گذاشتید!!
مهدی
feedback
هر وقت تونستیم سیستم عامل بسازیم و صادر کنیم اونوقت بگید ایران خودکفا شده.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام