۵
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۳
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

بازنشدن برخی سایتها به سرعت ربطی ندارد

ایتنا- علیرضا اصغریان: "اینکه برخی سایت‌ها باز نمی‌شود ربطی به سرعت اینترنت ندارد و می‌تواند از موضوعات مختلفی هم‌چون پروکسی سیستم، اپراتور تا مشکلات دیگر که در این حوزه، ناشی شود."


یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح دلایل نارضایتی کاربران از کیفیت سرعت دسترسی به اینترنت، تاکید کرد: اینکه کاربران در بازکردن برخی سایت‌ها مشکل دارند را نمی‌توان دلیلی بر کندی سرعت اینترنت دانست.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، علیرضا اصغریان در گفت‌وگو با مهر، در مورد مشکلات اخیر کاربران اینترنتی برای عدم دسترسی مناسب به سایت‌های اینترنتی و نیز مواردی که از آن به کم فروشی پهنای باند تعبیر می‌شود، اظهار داشت: کاربران اینترنت باید بدانند که چه توقعی از سرویسی که خریداری می‌کنند، دارند و اینکه انتظارشان از سرویسی که دریافت می‌کنند چیست.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: شکایت عمده و عمومی راجع به مسئله کم‌فروشی پهنای باند اینترنت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش نشده اما این سازمان در نظارت‌های دوره‌ای خود این موضوع را تحت بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه میزان پهنای باند فروخته شده به شرکت‌های مخابرات استانی، شرکت‌های PAP و ISPها تحت نظارت و کنترل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد، اضافه کرد: چنانچه مشاهده شود پهنای باند تأمین شده با پهنای باندی که باید به خریداران فروخته می‌شده تطابقی ندارد، فعالیت اپراتور سرویس‌دهنده متوقف می‌شود تا اپراتور پهنای باند را به شرایط مطلوب برساند.

اصغریان با اشاره به اینکه فعالیت تک تک اپراتورهای سرویس‌دهنده اینترنت و شرکت‌های مخابرات استانی مانیتور می‌شود، ادامه داد: تاکنون با شکایت زیادی در رابطه با کم‌فروشی پهنای باند اینترنت مواجه نبوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کاربران اینترنت از سرعت دسترسی خود نارضایتی دارند گفت: بحث این است که کاربر باید بداند که چه سرویسی خریداری می‌کند و چه انتظاری از این سرویس دارد و چنانچه در نحوه استفاده و کاربری خود مشکلاتی دارد باید موضوع را به رگولاتوری گزارش دهد.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد:همه اپراتورها به هرحال بدون تخلف نیستند اما در برخی مواقع انتظار کاربران از سرویسی که دریافت می‌کنند بیشتر از میزان پهنای باندی است که در اختیار دارند.

وی ناآگاهی و دانش ناکافی کاربران اینترنت را از مباحث تخصصی اینترنت در برخی موارد موجب بروز برخی نارضایتی‌ها از میزان سرعت اینترنت عنوان کرد و گفت: اینترنت پرسرعت که هم اکنون در کشور توزیع می‌شود در مقادیر مختلف سرعت دسترسی ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است که برای مثال اگر کاربر یک سرویس ۱۲۸ کیلوبیتی را با نرخ اشتراک ۱۰ دریافت کند حداقل سرعتی که دارد ۱.۶ کیلوبایت یا ۱۲.۸ کیلوبیت و حداکثر ۱۶ کیلوبایت یا همان ۱۲۸ کیلوبیت خواهد بود و چنانچه در مواقع مختلف هر ۱۰ نفر دارای این اشتراک، به صورت هم‌زمان از این سرویس استفاده کنند به طور قطع سرعت سرویس کاربر از سرعت اینترنت دایل‌آپ هم پایین‌تر می‌آید.

اصغریان با بیان اینکه در سرعت مختلف این موضوع صادق است و کاربران در ساعات پیک ترافیک هرچه نرخ اشتراک پایین‌تری داشته باشند سرعت بهتری خواهند داشت، گفت: بحث اینترنت بحثی احساسی نیست که کاربر احساس کند سرعتش پایین آمده است و یا خیر؛ بلکه تمامی ابزارهای سنجش سرعت اینترنت وجود دارد که به راحتی می‌توان مشخص کرد که کاربر با چه سرعتی به اینترنت دسترسی دارد.

مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: اینکه برخی سایت‌ها باز نمی‌شود ربطی به سرعت اینترنت ندارد و می‌تواند از موضوعات مختلفی هم‌چون پروکسی سیستم، اپراتور تا مشکل سرور و یا بحث‌های دیگر که در این حوزه مطرح است، ناشی شود؛ اما اینکه کاربران از سرعت دسترسی احساس نارضایتی می‌کنند بحث دیگری است که می‌توان با ابزارهای سنجش سرعت آن را مشخص کرد.

وی با تاکید براینکه چنانچه کاربران در باز کردن سایت‌های اینترنتی مشکل دارند باید بررسی شود تا مشکل رفع شود، اظهار داشت: باز شدن و نشدن یک سایت به سرعت بستگی کامل ندارد و به راحتی نمی‌شود گفت که اگر به عنوان مثال یاهو و یا گوگل باز نمی‌شود پس سرعت اینترنت مشکل دارد.
 
کد مطلب: 21149
نام شما
آدرس ايميل شما


Mori
feedback
Iran, Islamic Republic of
۱.۶ کیلوبایت یا ۱۲.۸ کیلوبیت رو شما اسمش رو گذاشتین اینترنت پر سرعت ؟ خب چرا در آمارهایی که ارائه میدید ذکر نمیکنید ما اصلا" چیزی بنام اینترنت پرسرعت نداریم و همون دیالاپ رو به مردم میدیم. قبلا" گفته شده بود که بیشتر از اینترنت برای چت استفاده میشه و یا سر زدن به ایمیل در حالیکه نه میشه به غیر از اینکارها کاری کرد و نه الان میشه براحتی حتی به ایمیل ها هم سر زد .چه شده وضعیت اینترنت که در برخی موارد حتی همین سایت هم با وی پی ان راحت تر باز میشه تا بدون وی پی ان؟
حامد
feedback
متاسفانه با پایین نگه داشتن سرعت اینترنت نه تنها کمکی به فرهنگ استفاده از اینترنت نشده بلکه همه استفاده کننده ها را به سوی چت و چک میل در طول روز کشانده است.
با اینترنت با این سرعت کم کاری بجز اینها هم نمی شود کرد.
متاسفانه به جای فرهنگ سازی درست در این زمینه دائما با محدود کردن کل کاربران ، کاربرانی که قصد استفاده صحیح از این فناوری را دارند را نا امیدتر از دیروز می کنند.
به طور آماری هم حساب کنیم تنها چند درصد از اینترنت از سایتهای مستهجن هست و من یقین اعلام می کنم خیلی افراد کمی هستند که شرافت خود را زیر پا گذاشته و به آنها مراجعه کنند.
دقیقا کاری که دارند می کنند این هست که ما را از ترس اینکه جیبمون را نزنند درون خانه زندانی کنند.
هوش سیاه
feedback
واقعا خجالت اوره که ادم سرعت 128 بگیره اونم با محدودیت دانلود و همون سرعت 128 و به 10 نفر بدن و از هر کدومشون پول 128 وبگیرن . بعد میگن ما دوست خداییم و مسلمانیم و کار خوب انجام میدیم ...
وحید
feedback
کاربران انتظار دارند معادل هزینه ای که می کنند خدمات دریافت کنند، اکثر خدمات دهنده ها هم حداقل در حرف پنل های اشتراکیشان از اختصاصی جدا است پس کاربری که پنل اشتراکی میگیره میدونه که ممکنه سرعتش از لاکپشتی هم کمتر باشه! با این وجود هم خیلی از سایتهای (مورد ندار!) باز میشن، لذا باز نشدن برخی سایتها به طور مستقیم و در حدود 99 درصد به اعمال محدودیت ها ی سلیقه ای و مناسبتی بر می گرده، متاسفانه مسئولین اینترنت کشور کاربران را بووووووق فرض کرده اند!
ممنون از اطلاع رسانی
feedback
به جای عذر خواهی و افزایش سرعت فقط توجیه میکنند!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام