کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفي پست‌ الكترونيكي چاپار

خبرگزاری ايسنا , 25 بهمن 1390 ساعت 15:47

ایتنا- افراد در زمان‌هاي خارج از دسترسي‌شان به اينترنت و يا اينترانت، می‌توانند صندوق پست الکترونيکي خود را چك كرده و از منابع آن بهره ببرند.




سامانه chaapaar.ir درحقيقت پورتال دسترسي به انواع خدمات ارتباطي محسوب مي‌شود که تنها يکي از اين خدمات سرويس پست ‌الکترونيکي است که با آدرس اختصاري chmail.ir قابل دسترسي خواهد بود.

به گزارش ایتنا، سلمان افشار، مدير پروژه پست الكترونيك چاپار، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اين‌كه در حوزه خدمات گسترده مبتني بر بستر‌هاي الكترونيكي سرمايه‌گذاري‌ در كشور ما انجام نشده است، اظهار كرد: همان‌طور كه از اين عنوان برمي‌آيد، سرويس‌ها و خدمات گسترده را بايد به مانند محصولي پويا و در حال رشد دانست تا بتوان آن را توسعه داده و به‌روز‌رساني كرد.

وي گفت: اين خدمات پيشرفته قابل فروش نيستند و بايد به عنوان خدمتي پويا نگريسته شوند تا بتوانيم زمينه‌هاي توسعه و روز‌آوري آنها را به وجود آوريم.

او درباره‌ي ويژگي‌هاي اي‌ميل چاپار كه با پشتيباني شوراي عالي اطلاع‌رساني درصدد ارائه‌ خدمات بومي است، عنوان كرد: محصول نهايي كه توسط چاپار ارائه مي‌شود، نمونه‌ مشابهي ندارد و مي‌تواند به عنوان يكي از محصولات برپايه‌ دانش فناوري اطلاعات مطرح شود كه قابليت تجاري‌سازي هم از قبيل جذب تبليغات كه يكي از نمونه‌هاي اين دست اقدامات به‌شمار مي‌رود، داشته باشد.

افشار ابراز كرد: ميل کلاينتي كه به صورت نرم‌افزار برروي اين سيستم ارائه شده، امكاني را به وجود آورده تا افراد در زمان‌هاي خارج از دسترسي‌شان به اينترنت و يا اينترانت، بتوانند صندوق پست الکترونيکي خود را چك كرده و از منابع آن بهره ببرند.

مدير پروژه پست الكترونيك چاپار ادامه داد: ‌در اين پروژه به تقليد از نمونه‌هاي سرويس‌هاي مشابه خارجي اقدام نكرديم و فضايي مطابق با نياز‌هاي داخلي را به وجود آورده‌ايم كه مهم‌ترين موضوع آن پشتيباني از خط و زبان فارسي در اين محيط است و برروي هر سيستم‌عاملي قابليت اجرا دارد، چرا كه زبان آن جاوا است.

او درباره ضرورت داشتن اي‌ميلي داخلي و بومي گفت: امروزه بر همگان روشن است كه موضوع امنيت اطلاعات با استفاده از سرويس‌هاي مشابه خارجي به‌طور كامل محقق نمي‌شود. علاوه بر اين‌كه زمينه را نيز براي سوء‌استفاده‌هاي احتمالي ميزبانان به وجود مي‌آورد، چراكه اطلاعات در دست آنها قرار دارد و هر كاري بخواهند مي‌توانند با آن‌ها انجام دهند.

وي خاطر نشان كرد: داشتن چنين سرويس‌هايي به‌صورت داخلي موجب گسترش دانش IT و پشتيباني از اين دانش در كشور مي‌شود كه به نوبه‌ي خود مي‌تواند محدوديت‌هايي از قبيل وابستگي به محصولات مشابه را بكاهد.

به گفته او نرم‌افزار Mail Client و اخبار ديگر سرويس‌ها نيز هم‌زمان با ارائه سرويس عمومي از ۲۰ آذر برروي سامانه چاپار قابل دسترس است.

اما با مدت زماني كه برروي www.chmail.ir درج شده احتمال مي‌رود كه تا پايان بهمن ماه جاري اين سرويس بتواند به خدمت‌رساني عمومي البته طبق فازهاي در نظر گرفته شده براي آن بپردازد.
 


کد مطلب: 21138

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21138/معرفي-پست-الكترونيكي-چاپار

ايتنا
  https://www.itna.ir