۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۰۴

خرید تالئو...افزایش سهم اوراکل در بازار فناوری‌های پردازش ابری

ایتنا- مدیر عامل میلیاردر اوراکل تلاش می‌کند با خرید شرکت‌هایی مثل تالئو فعالیت‌های خود را در زمینه عرضه نرم‌افزارهای تحت وب و مبتنی بر پردازش ابری گسترش دهد.


شرکت اوراکل که تلاش می‌کند سهم خود از بازار فناوری‌های پردازش ابری را افزایش دهد، اخیراً اعلام کرده شرکت تالِئو را به قیمت ۱.۹ میلیارد دلار خریده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، شرکت تالئو یکی از سازندگان راهکارهای نرم‌افزاری تحت وب برای استخدام کارکنان است.

به گزارش رویترز، اوراکل که دومین عرضه‌کننده نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار محسوب می‌شود، در واکنش به خرید شرکت SuccessFactors توسط شرکت SAP دست به این اقدام زده است.

شرکت SAP که بزرگ‌ترین رقیب اوراکل محسوب می‌شود مدتی قبل این شرکت را به قیمت ۳.۴ میلیارد دلار خرید.

شرکت اوراکل هم اکنون در زمینه فروش نرم‌افزارهای سنتی که مشتریان باید آنها را بر روی رایانه‌های لوحی خود نصب کنند از رقیب خود SAP عقب مانده است.
اما حالا لری الیسون، مدیر عامل میلیاردر اوراکل تلاش می‌کند با خرید شرکت‌هایی مثل تالئو فعالیت‌های خود را در زمینه عرضه نرم‌افزارهای تحت وب و مبتنی بر پردازش ابری گسترش دهد.

اوراکل ماه گذشته نیز شرکت RightNow را که در زمینه عرضه فناوری‌های پردازش ابری فعالیت می‌کند، به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خرید.

شرکت اوراکل برای خرید salesforce.com نیز تلاش زیادی کرد. این شرکت توسط مارک بنیوف، مدیر عامل سابق اوراکل تاسیس شد و لری الیسون نیز یکی از سرمایه‌گذاران اولیه و عضو هیئت مدیره آن بود. اما وقتی مارک بنیوف احساس کرد اوراکل رقابت بی‌امانی را با این شرکت آغاز کرده است او را از هیئت مدیره اخراج کرد.

گفتنی است در بازار فناوری پردازش ابری تقاضا برای نرم‌افزارهای مبتنی بر این فناوری بسیار بالا گرفته است. پیش‌بینی‌های شرکت پژوهشی گارتنر حاکی از این است که درآمد ناشی از فروش نرم‌افزارهای کسب‌وکار مبتنی بر فناوری پردازش ابری در سال ۲۰۱۳ به ۱۷.۳۲ میلیارد دلار برسد.
این مبلغ ۵.۷ درصد از کل درآمدهای ناشی از فروش این نرم‌افزارها را شامل می‌شود.

گزارش‌های دیگری نیز نشان می‌دهد نرم‌افزارهای استخدام آنلاین نیز هم اکنون بازار رو به رشدی دارد، به طوری که پیش‌بینی می‌شود بازار این محصولات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی داشته باشد.
 
کد مطلب: 21103
نام شما
آدرس ايميل شما