۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۳
وزیر ارتباطات خطاب به دستگاه‌های اجرائی:

ایجاد مراکز خدمات داده بدون مجوز وزارت ارتباطات ممنوع است

ایتنا- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار اقدام تا بر این اساس کلیه دستگاه‌های اجرایی بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نامه‌ای خطاب به تمام دستگاه‌های اجرایی، ایجاد مراکز خدمات داده بدون هماهنگی و مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، رضا تقی پور در بخشنامه‌ای خطاب به تمام دستگاه‌های اجرایی، ایجاد مراکز خدمات داده بدون هماهنگی و مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ممنوع اعلام کرد.

بنابراین گزارش، این بخشنامه با سربرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با امضای رضا تقی‌پور و با عنوان "بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی"، سازمان فناوری اطلاعات ایران را مورد خطاب قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در این نامه آمده است: به استناد بند "الف"، "ب" ماده ۴۶ ماده قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، به منظور بسط خدمات دولت الکترونیک، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار اقدام تا بر این اساس کلیه دستگاه‌های اجرایی بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند و ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات و توسعه و تکمیل پایگاه‌های اطلاعاتی خود حداکثر تا پایان سال دوم برنامه براساس فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری، اطلاعات خود را در مراکز داده داخلی با رعایت مقررات امنیتی و استانداردهای لازم نگهداری و بروز رسانی نمایند.

لذا با عنایت به موارد فوق موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

۱- به منظور جلوگیری از فعالیت‌های موازی در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ابلاغ این برنامه، ایجاد مراکز خدمات داده بدون هماهنگی و مجوز این وزارت ممنوع می‌باشد.

۲- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تامین زیرساخت‌های میزبانی سامانه‌های اطلاعاتی خود، نسبت به اعلام جدول نیازمندی‌ها به سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدام نمایند.

۳- دستگاه‌های اجرایی که قبلا نسبت به ایجاد مراکز داده خود اقدام نموده‌اند و یا در حال ایجاد می‌باشند موظف به ارائه اطلاعات فنی دقیق و سایر اطلاعات، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این بخشنامه به سازمان مذکور می‌باشند.
  
کد مطلب: 21011
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام