کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک درآمدهای تبلیغاتی خود را افزایش می‌دهد

سايت خبری همكاران سيستم , 9 بهمن 1390 ساعت 11:21

ایتنا- فيس‌بوک در تلاش برای توجیه افزایش آگهی‌های تبلیغاتی، استدلال کرده است که درآمدهای تبلیغاتی تنها گزینه پیش روی این شبکه اجتماعی برای عرضه خدمات به صورت رایگان است.




به نظر می‌رسد فیس‌بوک برای پخش آگهی‌های تبلیغاتی ولع سیری‌ناپذیری پیدا کرده است.

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا که دو ماه قبل تعداد آگهی‌های تبلیغاتی خود را در هر صفحه از پنج عدد به شش عدد افزایش داد، باز هم تصمیم گرفته تعداد این آگهی‌ها را افزایش دهد و در هر صفحه ۷ آگهی منتشر کند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، به گفته وب‌سایت Zdnet فیس‌بوک در روزهای اخیر تعداد آگهی‌های خود در صفحات برخی از کاربرانش را به ۷ عدد افزایش داده است.
این در حالی است که مرکز پشتیبانی فیس‌بوک گفته بود قرار نیست تعداد آگهی‌های تبلیغاتی در هر صفحه از عدد ۶ تجاوز کند.

فیس‌بوک قصد دارد در اوایل ماه فوریه سال جاری اولین سهام عمومی خود را روانه بورس کند و به همین خاطر تلاش می‌کند تا قبل از آن زمان سقف درآمدهای خود را تا حد امکان افزایش دهد.

این نکته را نباید از نظر دور داشت که افزایش تعداد آگهی‌ها گرچه می‌تواند هدف این شبکه اجتماعی در زمینه افزایش درآمد را برآورده سازد، اما ممکن است باعث کاهش بازدید از لینک‌های تبلیغاتی منتشرشده شود، چرا که ثابت شده است کاربران معمولاً در هر صفحه بر بیش از یک آگهی کلیک نمی‌کنند.
از این نظر افزایش تعداد آگهی‌ها در کوتاه مدت ممکن است هم صاحبان آگهی‌های تبلیغاتی و هم کاربران فیس‌بوک را دلسرد کند.

فيس‌بوک در تلاش برای توجیه افزایش آگهی‌های تبلیغاتی، استدلال کرده است که درآمدهای تبلیغاتی تنها گزینه پیش روی این شبکه اجتماعی برای عرضه خدمات به صورت رایگان است.

فیس‌بوک که قرار است در اوایل فوریه عرضه اولیه سهام عمومی خود در بورس را انجام دهد، از هم‌اکنون نام اختصاری اف‌بی‌(FB) را برای عنوان رسمی خود در بازار بورس برگزیده است.
 


کد مطلب: 20915

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20915/فیس-بوک-درآمدهای-تبلیغاتی-خود-افزایش-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir