۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۸
توسط تحليلگران مطرح شد:

دو چالش عمده نمایشگاه CES

ایتنا – کنفرانس اپل، پاشنه آشیل نمایشگاه CES به شمار می‌رود.


نمایشگاه چهار روزه CES 2012 که امسال از بیستم تا بیست و سوم دی ماه در لاس وگاس برگزار شد، محلی برای عرضه فناوری‌های نوین و لوازم الکترونیک و رایانه‌ای کاربرپسند به شمار می‌رود.

پس از پایان یافتن نمایشگاه، بررسی خوبی‌ها و نقاط ضعف آن از دیدگاه کارشناسان و بازدیدکنندگان آغاز شده است و سایت‌های مختلف، به سبک و روش خود، بهترین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه پرطرفدار را معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایتنا، سایت خبری وی‌تری که به ارائه اخبار فناوری اطلاعات و تحلیل‌های IT می‌پردازد، در گزارشی به بررسی دو چالش عمده‌ای که CES با آن دست و پنجه نرم می‌کند پرداخته است که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم:

۱. سایه سنگین اپل بر سر نمایشگاه
یکی از مشکلات همیشگی CES در چند سال اخیر، این بوده که زمان برگزاری نمایشگاه مصادف است با تقریباً دو تا سه هفته قبل از برگزاری کنفرانس اپل.

بر پایه این گزارش، حتی اگر در نمایشگاه CES محصولات جدید، جذاب و تاثیرگذاری معرفی شود، چند روز بعد، هیاهوی کنفرانس پرطمطراق اپل که در آن مدل جدید آیفون یا آی‌پد رونمایی می‌شود، همه چیز را به باد فراموشی می‌سپارد.
به عبارت دیگر قد و قواره اپل به اندازه‌ای است که حتی می‌توانند همه CES و محصولات معرفی شده در آن را نیز به نوعی تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

این در حالی است که امسال در CES از این محصولات جدید و حرفه‌ای تقریباً خبری نبود و به جز چند استثنا، باقی مدل‌های نمایش داده شده، محصولات به‌روز شده‌ای بودند که قبلاً نسخه اصلی آنها معرفی شده بود.

ناگفته نماند که اپل چند سالی است در نمایشگاه CES شرکت نمی‌کند.

۲. همه چیز با هم
تعداد قابل ملاحظه شرکت‌های حاضر در CES ۲۰۱۲، امسال به یکی از معضلات این نمایشگاه تبدیل شد.

در حالی که به طور پیش فرض، CES مکانی برای عرضه محصولات و فناوری‌های جدید است ولی شلوغی بیش از حد نمایشگاه باعث شد بازدیدکنندگان نتوانند با همه محصولات و یا حتی بیشتر آنها، آشنا شوند.

به نظر می‌رسد مکان برگزاری نمایشگاه پاسخگوی خیل عظیم بازدیدکنندگان نیست.

کارشناسان معتقدند اکنون زمان آن فرا رسیده که CES به چند بخش جداگانه تبدیل شود که هر کدام به یک فناوری خاص می‌پردازد.

به عنوان مثال پیشنهاد شده که تمام فناوری‌های مربوط به رایانه‌های رومیزی و موبایل، در یک بخش و لوازم خانگی هم در قسمت دیگری از این نمایشگاه و یا حتی در یک نمایشگاه جداگانه عرضه گردد.
 
کد مطلب: 20783
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
دلیل شرکت نکردن اپل در این نمایشگاه چیه؟ کسی می دونه؟
رضا
feedback
شايد همين باشه كه توي خبر گفته
چون خودش دو سه هفته ديگه نمايشگاه داره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام