۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۴

کرم مخرب و سرقت 45 هزار حساب کاربری در فیس‌بوک

ایتنا- نسخه اولیه این کرم در آوریل سال ۲۰۱۰ شناسایی شده‌بود و در آن زمان موفق شده‌بود بیش از ۸۰۰ هزار رایانه را در سراسر جهان آلوده کند.


به‌تازگی یک بدافزار خطرناک در فیس‌بوک فعال و موفق به سرقت بیش از ۴۵ هزار نام کاربری و کلمه عبور از کاربران این شبکه اجتماعی شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری فارس، به گفته سی‌نت، محققان امنیتی موسسه سکیورلت می‌گویند این کرم از فرانسه یا ایالات متحده نشات گرفته و تا بدان حد قدرتمند است که هم فایل‌های آفیس و هم فایل‌های HTML را آلوده می‌کند.

کارشناسان مک‌آفی (MacAfee) هم که این کرم را بررسی کرده‌اند می‌گویند ما حدس می‌زنیم کرم یاد شده از اطلاعاتی که از هر یک از کاربران فیس‌بوک سرقت می‌کند برای ورود به حساب‌های کاربری دیگر مشترکان فیس‌بوک و سرقت اطلاعات آنها هم سوءاستفاده می‌کند که نتیجه این امر گسترش دامنه آلودگی به این کرم است.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران در سایت هایی مانند جی‌میل ، فیس‌بوک و اوت‌لوک از یک کلمه عبور استفاده می کنند یافتن یک کلمه عبور هک‌کردن دیگر حساب‌های یک کاربر را هم تسهیل می کند.

نسخه اولیه این کرم در آوریل سال ۲۰۱۰ شناسایی شده‌بود و در آن زمان موفق شده‌بود بیش از ۸۰۰ هزار رایانه را در سراسر جهان آلوده کند.

مک‌آفی از فیس‌بوک هم به علت تمهیدات امنیتی ضعیف انتقاد کرده است.
 
کد مطلب: 20695
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام