۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۵۷
با کمک مالی یک میلیون نفر

بودجه سال جدید ویکی‌پدیا تامین شد

ایتنا - میزان کمک‌های دریافتی این بنیاد در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است.



بنیاد ویکی‌مدیا، صاحب دانشنامه آنلاین ویکی‌پدیا که پنجمین وب سایت پربیننده جهان است، توانست در سال ۲۰۱۱ میزان دریافت کمک‌های مالی خود را به ۲۰ میلیون دلار افزایش دهد و اعلام کرد به هدف تعیین شده دست یافته و دریافت این کمک‌ها را متوقف کرده است.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم اکنون به جای بنر درخواست کمک مالی روی صفحات ویکی‌پدیا، بنر تشکر از حامیان مالی جایگزین شده است.

به گزارش سایت Digitaltrends بنیاد ویکی مدیا توانسته حمايت مالي حدود یک میلیون نفر در سراسر جهان را به خود جلب کند و میزان کمک‌های دریافتی خود در سال ۲۰۱۱ را به ۲۰ میلیون افزایش دهد.

میزان کمک‌های دریافتی این بنیاد در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است.
این بنیاد در سال ۲۰۰۸ فقط توانسته بود ۴.۵ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کند.

ویکی مدیا یک بنیاد غیرانتفاعی است که کاربران اینترنت آن را بیشتر با دانشنامه آنلاین ویکی پدیا می‌شناسند. اما ویکی مدیا وب‌سایت‌های دیگر مثل ویکی مدیا کامنز، ویکیشنری (wikitionary) و ویکی بوکز را هم مدیریت می‌کند.
وب‌سایت‌های این بنیاد بیش از ۴۷۰ میلیون بازدیدکننده دارد.

دانشنامه ویکی پدیا عنوان پنجمین وب سایت پربیننده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده، اما بودجه آن در مقایسه با دیگر وب سایت‌های پربینده بسیار ناچیز است و درآمد خود را از راه دریافت همین کمک‌های مردمی تامین می‌کند.

بنیاد ویکی مدیا اعلام کرده است که بودجه لازم برای یک سال آینده خود را به دست آورده و به همین خاطر دریافت کمک‌های مالی بیشتر را متوقف کرده است.

خانم سو گارنر، مدیر این بنیاد گفته است این کمک‌ها را برای خرید و نصب سرورهای جدید و دیگر سخت‌افزارهای موردنیاز و به‌روز کردن وب سایت‌های زیرمجموعه این بنیاد هزینه خواهد کرد.

وی همچنین گفته است خدمات این بنیاد بر روی فناوری‌های همراه را گسترش خواهد داد و از کسانی که به صورت داوطلبانه برای این بنیاد کار می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

هم اکنون در سراسر جهان بیش از صد هزار نفر به صورت داوطلبانه بر روی بیش از ۲۰ میلیون مدخل دانشنامه آنلاین ویکی پدیا و دیگر وب سایت‌های این بنیاد کار می‌کنند.
 
کد مطلب: 20675
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام