کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزير ارتباطات

اينترنت ملي، اتكا به پهناي باند اينترنت بين‌الملل را كاهش مي‌دهد

خبرگزاری مهر , 14 دی 1390 ساعت 16:43

ايتنا - تقي‌پور اختصاص مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در شرایط فعلی و با نرخ‌های امروزی برای تحقق شبکه ملی اینترنت مورد نیاز دانست.





وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح ابعاد مختلف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های این پروژه را تخصیص اعتبارات سالیانه آن عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی سریع این پروژه نیازمند آن است که این اعتبارات به صورت یکجا و در سال اول اختصاص یابد.


به گزارش ايتنا رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با مهر، بحث ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات(اینترنت ملی) را به عنوان نقطه و کانون اصلی فعالیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه برشمرد که نشان از اراده و عزم ملی برای توسعه فناوری اطلاعات و فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترهای لازم در زمینه‌های مختلف ارتباطی و نرم‌افزار دارد و اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات تا پایان برنامه پنجم توسعه عملیاتی خواهد شد.

راه‌اندازی اینترنت ملی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی
وی یکی از محدودیت‌های اجرای این پروژه را تخصیص اعتبارات به صورت سالیانه عنوان کرد و به مهر گفت: در صورتی که بتوانیم تمامی اعتبارات این پروژه را به صورت یکجا دریافت کنیم زمان‌بندی اجرای این پروژه به طور قطع تغییر خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در شرایط فعلی و با نرخ‌های امروزی برای تحقق شبکه ملی اینترنت مورد نیاز دانست و گفت: در صورتی که که این مبلغ به مرور در اختیار ما قرار گیرد هر سال بخشی از این پروژه عملیاتی خواهد شد.

راه‌اندازی اینترنت ملی با تجهیزات داخلی
تقی پور درباره تامین تجهیزات پروژه شبکه ملی اطلاعات نیز تاکید کرد: بنا براین است که در راه‌اندازی این شبکه از تجهیزات و به ویژه نرم‌افزارهای بومی استفاده شود.
وی اضافه کرد: طبیعتا در مواقعی که با توجه به تنوع و گستردگی تجهیزات به هر دلیل تولید داخلی شکل نگرفته است به ناچار از تجهیزات تولیدی معتبر شرکت‌های خارجی استفاده خواهد شد.

راه‌اندازی اینترنت ملی برای حل مشکل پهنای باند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را رفع اتکا به پهنای باند اینترنت بین‌الملل عنوان کرد تا چنانچه این پهنای باند به هر دلیلی چون اختلالات بین‌المللی و وجود اشکالات در درگاه‌های ورودی کشور محدود شد، این محدودیت به کاربران داخلی اعمال نشود.
وی به مهر گفت: در اینکه امروز سرعت دسترسی کاربران به اینترنت با فراز و نشیب‌هایی روبرو است شکی نیست و یکی از بحث‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز همین موضوع است که در این رابطه باید نظارت‌هایی بر فعالیت ارائه کنندگان خدمات اینترنت صورت گیرد.

راه‌اندازی اینترنت ملی و ارائه اینترنت ۲مگابیتی به کاربران
تقی پور پیش‌بینی کرد که در شبکه ملی اطلاعات و با هماهنگی‌های اولیه‌ای که انجام شده است، مشکلات امنیتی کاهش پیدا می‌کند و به مهر گفت: از آنجایی که در این شبکه مشکل امنیتی نخواهیم داشت و در بحث هزینه‌ها نیز با کاهش روبرو خواهیم شد، افزایش پهنای باند دسترسی اینترنت با سرعت حداقل ۲ مگابیت در ثانیه برای کاربران دیده شده است.
 


کد مطلب: 20666

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20666/اينترنت-ملي-اتكا-پهناي-باند-بين-الملل-كاهش-مي-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir