۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۶

افزایش فروش کالاهای دیجیتال از طریق فناوری‌های همراه

ايتنا - تحلیلگران افزایش فروش کالاهای دیجیتال از طریق فناوری‌های همراه را دلیلی بر درستی تصمیم آمازون برای عرضه کیندل فایر می‌دانند.


یافته‌های پژوهش شرکت کام اسکور (comScore) نشان می‌دهد فروش محتواهای دیجیتال از طریق فناوری‌هایی مثل رایانه‌های لوحی و کتابخوان‌های الکترونیک به سرعت در حال رشد است.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم فروش کالاهای دیجیتالی مثل فیلم، کتاب‌های الکترونیک و موسیقی در مقایسه با یک سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. در حالی که فروش آنلاین کالاهای غیردیجیتالی مثل جواهرات و ساعت ۲۵ درصد و فروش لباس و لوازمی از این قبیل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این یافته‌ها، کالای دیجیتال بیش از هر نوع کالای دیگری توجه خریداران به خود جلب کرده است.
تحلیلگران معتقدند این روند بیشتر به سود شرکت‌هایی مثل آمازون است که محتوا‌ها و کالاهای دیجیتال می‌فروشند.

شرکت آمازون در ماه نوامبر سال جاری رایانه لوحی کیندل فایر را وارد بازار کرد که با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران مواجه شد و در مدت کوتاهی توانست بیش از یک میلیون از آن را به فروش رساند.

فروش این رایانه لوحی سود هنگفتی را به خزانه این شرکت واریز کرد. حالا آمازون باید منتظر باشد موج دیگری از درآمد از طریق خرید محتوا‌ها و کالاهای دیجیتال وارد خزانه‌اش شود.

تحلیلگران افزایش فروش کالاهای دیجیتال از طریق فناوری‌های همراه را دلیلی بر درستی تصمیم آمازون برای عرضه کیندل فایر می‌دانند.

علاوه بر آمازون شرکت‌هایی مثل اپل نیز از این روند سود سرشاری خواهند برد.

اپل نیز باید منتظر هجوم کاربران به فروشگاه آنلاین خود مثل iTunes باشد.

شرکت «بارنز‌ اند نوبل» که اخیراً رایانه لوحی NooK را وارد بازار کرده است نیز شاهد استقبال بالای کاربران از فروشگاه‌های آنلاین خود خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند رواج کاربرد فناوری‌های همراهی مثل گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی و دستگاه‌های کتابخوان باعث شده است دانلود و خرید محتوا‌ها و کالاهای دیجیتال بیش از گذشته افزایش یابد.
 
کد مطلب: 20575
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام