۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۵۱

گوگل با رایانه لوحی نکسوس، آی‌ پد را به مبارزه می‌طلبد

ایتنا- گوگل در اوایل سال جاری هم تلاش کرد با عرضه Motorola Xoom که تحت یکی از نسخه‌های اختصاصی سیستم عامل اندروید بود، به رقابت با اپل برخیزد.


اریک اشمیت، رئیس گوگل اعلام کرده این شرکت قصد دارد در شش ماه آینده یک رایانه لوحی Nexus را که مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، روانه بازار کند.
اشمیت اظهار امیدواری کرده این رایانه لوحی بتواند جای آی‌پد اپل را در بازار بگیرد.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم رئیس گوگل این مطلب را در مصاحبه با روزنامه پرتیراژ ایتالیایی، کوریره دلا سرا فاش کرده است.
این رایانه لوحی بالاترین کیفیت ممکن را خواهد داشت.
این اظهار نظر حاکی از این است که گوگل برای رقابت با آی‌پد اپل برنامه‌های جدیدی در سر دارد.

گوگل در اوایل سال جاری هم تلاش کرد با عرضه Motorola Xoom که تحت یکی از نسخه‌های اختصاصی سیستم عامل اندروید بود، به رقابت با اپل برخیزد.
اما این تلاش گوگل موفقیت چندانی در پی نداشت و از آی‌پد شکست خورد.

اما حالا گوگل به نکسوس سامسونگ متوسل شده و امیدوار است با نصب نسخه جدید سیستم عامل اندروید که به «Ice Cream Sandwich» یا بستنی حصیری معروف شده است، بر روی این رایانه لوحی، شکست خود در فروش رایانه لوحی موتورولا را جبران کند.

اما مشکل کار اینجاست که رایانه‌های لوحی تحت اندروید تا حالا حتی نتوانسته از تاچ پد اچ پی ۹۹ دلاری پیش بیفتد.
اما نباید از نظر دور داشت که گزارش‌های فروش ماه گذشته میلادی نشان می‌دهد که رایانه لوحی کیندل فایرِ شرکت آمازون که دارای یکی از نسخه‌های ارتقا یافته سیستم عامل اندروید است، توانسته لقب دومین رایانه لوحی پرفروش در ماه گذشته را از آن خود کند.

اریک اشمیت در این مصاحبه شایعاتی را که چند روز پیش درباره جست‌وجوگر صوتی گوگل بر سر زبان‌ها افتاد بود، نیز تایید کرده و گفته است گوگل هم اکنون در حال طراحی جست‌وجوگر صوتی «مجل» (Majel) است و می‌خواهد آن را برای رقابت با جست‌وجوگر صوتی اپل یعنی Siri به کار گیرد.
 
کد مطلب: 20527
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام