۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۳

مایکروسافت به تقلید از گوگل مرورگر IE خود را به صورت خودکار به روز می‌کند

ایتنا- مایکروسافت به تازگی در گزارشی اعلام کرده که بزرگ‌ترین تهدید آنلاینی که پیش روی کاربران ویندوز قرار دارد این است که بدافزارهای مهندسی شده، مرورگرهای اینترنتی و دیگر نرم افزارهای قدیمی آنها را نشانه می‌گیرند.


شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته از سال آینده مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) خود را به صورت خودکار به‌روز کند تا رایانه‌های تحت سیستم‌عامل‌های ویندوز XP، ویستا و ویندوز ۷ همیشه در برابر جدیدترین بدافزارهای مجرمان فضای سایبر در امان باشند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، این خدمات جدید در دسترس کاربرانی قرار خواهد گرفت که گزینه «به‌روز کردن خودکار» را در سیستم عامل خود فعال کرده باشند.
قرار است ارائه این خدمات از ماه ژانویه ابتدا در اختیار کاربران کشورهای استرالیا و برزیل قرار گیرد.

مایکروسافت به تازگی در گزارشی اعلام کرده که بزرگ‌ترین تهدید آنلاینی که پیش روی کاربران ویندوز قرار دارد این است که بدافزارهای مهندسی شده، مرورگرهای اینترنتی و دیگر نرم‌افزارهای قدیمی آنها را نشانه می‌گیرند.
به همین خاطر روش به‌روز کردن خودکار نرم‌افزارها یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش امنیت کاربران در مقابل تهدیدات آنلاین است.

برای اولین بار این گوگل بود که ویژگی به‌روز شدن خودکار را برای مرورگر کروم پیش‌بینی کرد.
در اوایل سال جاری مرورگر موزیلا هم اعلام کرد از این راهبرد گوگل پیروی خواهدکرد.
حالا هم مایکروسافت که نمی‌خواهد از این قافله عقب بماند، اعلام کرده است مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را به صورت خودکار به‌روز خواهد کرد.

بنا بر اعلام مسئولین مایکروسافت، شرکت‌های بزرگ، نهادهای آموزشی و دیگر سازمان‌ها می‌توانند مرورگر خود را متناسب با نیازها و اولویت‌های کاری و تجاریشان به‌روز کنند.
یکی دیگر از ویژگی‌های این روش جدید این است که کاربران می‌توانند نسخه‌های به‌روز شده اینترنت اکسپلورر را در صورت تمایل حذف کنند و هر کدام از نسخه‌های این مرورگر را که بیشتر مورد علاقه آنهاست، مورد استفاده قرار دهند.

در دسامبر سال گذشته میلادی ۵۸. ۸ درصد از کاربران رایانه از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کردند.
اما هم اکنون سهم مایکروسافت از بازار مرورگرها در سراسر جهان به ۵۲. ۶ درصد کاهش یافته است.

انتظار می‌رود با رویکرد جدیدی که این شرکت در زمینه به‌روز کردن مرورگر خود در پیش گرفته است، بتواند از کاهش سهم خود در این بازار جلوگیری کند.
 
کد مطلب: 20514
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام