کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شركت دل توليد نت‌بوك را متوقف كرد

28 آذر 1390 ساعت 14:11

ایتنا- مدیر بخش فروش جهانی شرکت «دل» : "ما به دنبال تولید لپ‌تاپ‌های با قدرت و ظرفیت بالا هستیم."




چند سالی می‌شود که شرکت Dell وارد بازار فروش نت‌بوک‌ها شده است. سری ۱۰ اینچی این شرکت با توجه به فروششان توانستند در یک موقعیت زمانی، موفقیت مناسبی را کسب کنند اما ظاهراً دیگر قرار نیست نت‌بوک‌های Dell را بازار پیدا کنیم. طبق اخبار منتشر شده، این شرکت دیگر تمایلی به بازار نت‌بوک‌ها ندارد و قصد توقف تولید این بخش را خواهد داشت.

به گزارش ایتنا به نقل از وبلاگ «وبلاگينا»،این شرکت در حال حاضر توجه ویژه‌ای به بازار لپ‌تاپ‌ها کرده است و مدل‌ها و سری‌های مختلفی را در این رده تولید و روانه بازار می‌کند. Matthew Hutchison مدیر روابط عمومی دل با ارسال بیانیه‌ای  به سایت Cnet، ضمن اشاره به این موضوع، تمرکز آینده شرکتش را روی تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند و باریک بیان می‌کند.

شرکت اینتل در سال ۲۰۱۰، یعنی حدود ۲ سال پس از ارائه اولین نت‌بوک‌ها به بازار اعلام کرد که حدود ۷۰ میلیون پردازنده Atom را به شرکت‌های مختلف جهت تولید نت‌بوک فروخته است. اما ظاهراً همه این موفقیت‌ها مربوط به قبل از زمان ارائه تبلت iPad و سایر تبلت‌های تولید شده شرکت‌های دیگر است.

به‌نظر می‌رسد بازار فروش نت‌بوک‌ها بعد از عرضه تجاری تبلت، هیچ‌گاه نتوانست به موفقیت قبلی خود دست پیدا کند و همین موضوع است که Dell را از ادامه تولید این سری از لپ‌تاپ‌ها باز داشته است.

در حال حاضر بیشتر شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ، به سمت تولید ultrabook هایی با توان ایده‌آل و وزن و ابعادی مناسب رفته‌اند و احتمالاً باید کم‌کم شاهد از بین رفتن تولید نت‌بوک طی سال‌های آتی توسط شرکت‌های باقی‌مانده تولید کننده آن باشیم؛ هرچند که بازار آسیا همیشه نیازهای متفاوت‌تری از بازارهای اروپا و آمریکا داشته است.


کد مطلب: 20507

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20507/شركت-دل-توليد-نت-بوك-متوقف-كرد

ايتنا
  https://www.itna.ir