۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۰

معضل قيمت‌گذاري در حوزه اينترنت پرسرعت كشور

ایتنا- توسلی(کارشناس شبکه) : "معضل قیمت‌گذاری، ورود مخابرات به بازار با قیمت‌هایی که از نظر ما غیرکارشناسی است و دلایل دیگر، موجب اعمال فشار سنگینی بر ارایه‌کنندگان سرویس شده است."


رشد مصرف‌کنندگان اینترنت در سالهای اخیر با وجود مشکلات رو به افزایش بوده اما هنوز ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به نسبت جمعیت کشور پایین است و دربارهٔ قیمت آن هم می‌توان گفت هرچند قیمت سرویس معقول در دنیا هم همین حدود است اما در ایران سرویس‌ها با یک‌دهم سرعت و کیفیت و با همان قیمت ارائه می‌شوند.

به گزارش ایتنا، علی توسلی - کارشناس شبکه - در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب دربارهٔ وضعیت و سرعت اینترنت اظهار کرد: اینترنتی که در حال حاضر در دسترس کاربران خانگی قرار می‌گیرد، طبق ضوابط تعیین شده با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه است که به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: اشتراک تعیین شده نیز با ضریب یک به ۱۰ است و اگر اختلالی در شبکه نباشد، این سرویس به کاربر نهایی خواهد رسید که در بسیاری موارد اختلال در پهنای باند و یا شبکه انتقال می‌تواند افت کیفیت همین سرویس را موجب شود.

او دربارهٔ سرعت بالای ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه بیان کرد: این سرعت و بالاتر از آن برای مصرف غیرخانگی ارائه می‌شود و کاربر باید مستندات لازم را به منظور دریافت این سرویس ارائه کند.

توسلی با بیان مشکلات موجود در این باره گفت: معضل قیمت‌گذاری، ورود مخابرات به بازار با قیمت‌هایی که از نظر ما غیرکارشناسی است و دلایل دیگر، موجب اعمال فشار سنگینی بر ارایه‌کنندگان سرویس شده است.

به گفته او افزایش سرعت به پارامترهای قیمت‌گذاری پهنای باند و هزینه انتقال مربوط می‌شود که قیمت‌گذاری‌ها عمدتا خارج از اختیارات سرویس‌دهندگان است.

این کارشناس در پایان گفت: گویا تلاش می‌شود اینترانت از اینترنت جدا شود و مدت‌هاست که این موضوع در حال بحث و بررسی است اما هنوز موضوع چشم‌انداز و راهکار روشنی در این زمینه ارائه نشده است و به نظر می‌رسد که کار هزینه‌بری خواهد بود.
کد مطلب: 20452
نام شما
آدرس ايميل شما


3=2+2
feedback
Iran, Islamic Republic of
بعضی از کشورها سرعت پایینتر از 4 مگابیت رو اینترنت پر سرعت نمیدونن حالا تو ایران برای بالاتر از 512 کیلوبیت هزار تا ضامن و وثیقه و قباله و مهمتر از همه یه "گونی پول" باید ببری تا برات لطف کنن 1 مگابیت رو وصل کنن اونم چه 1 مگابیتی 10 به 1 اشتراکی ، افت سرعت ، در هفته هم 4~5 ساعت قطع = در کل فاجعه
nonomano
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک دهم نه یک صدم و بیشتر!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام