۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۰۹

یک میلیارد تغییر کوچک برای یک تاثیر بزرگ

ایتنا - این مثال‌ها نشنا می‌دهد فناوری موبایل چقدر می‌تواند به راحتی، سبز یا دوستدار محیط زیست باشد.


نوکیا از نیرویی که یک میلیارد و سیصد میلیون کاربر گوشی نوکیا ایجاد می‌کنند استفاده بهینه می‌کند.

به گزارش ایتنا این شرکت با محصولات و خدماتش می‌خواهد به مردم این امکان را بدهد که انتخاب‌ها و تغییرات مثبتی در زندگی‌شان داشته باشند.
برای روشن شدن این موضوع مثال‌هایی می‌آوریم که متوجه شوید فناوری موبایل چقدر می‌تواند به راحتی، سبز یا دوستدار محیط زیست باشد.

• همه چیز در یکی
اگر فقط ۱۰ درصد از یک میلیارد نفری که گوشی نوکیا دارند، به جای خرید پخش‌کننده موسیقی، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، لپ‌تاپ یا مسیریاب خودرو، از موبایلشان استفاده کنند از انتشار حدود ۲۵ میلیون تُن گاز دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری می‌شود. این رقم معادل پرواز ۴ میلیون و پانصد هزار نفر به دور دنیا است.

• اجتناب از سفرهای غیرضروری
اگر فقط ۱۰ درصد از یک میلیارد نفری که گوشی نوکیا دارند، به جای سفر با هواپیما تنها یک بار در سال، از موبایلشان برای کنفرانس تلفنی استفاده کنند، از انتشار ۷۹ میلیون تُن دی‌اکسیدکربن جلوگیری می‌کنند. این رقم معادل مقدار دی‌اکسیدکربنی است که ۱۸ میلیون نفر سالانه منتشر می‌کنند.

• استفاده از راهنمای مسیریابی موبایل
مطالعات نشان می‌دهد با استفاده مرتب از مسیریابی موبایل، مردم مسیرهای کوتاه‌تر را انتخاب کرده و زمان کمتری به رانندگی می‌پردازند. بازدهی سوخت ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده و حدود ۳۷۵ لیتر سوخت ذخیره می‌شود که معادل انتشار یک تن دی‌اکسید کربن در سال است. مردم با استفاده راهنمای مسیریابی۲۵۰۰ کیلومتر کمتر رانندگی می‌کنند و در مصرف ۱٫۱۹ میلیون تایر خودرو تایر فقط در یک کشور صرفه‌جویی می‌شود. پس باز هم نیازی به یک مسیریاب جداگانه برای خودرو نیست. یک گوشی هوشمند نوکیا که نقشه نوکیا با مسیریابی روی آن نصب شده کفایت می‌کند.

• صرفه‌جویی در انرژی
همه گوشی‌های نوکیا به کاربر یادآور می‌شوند که در صورت عدم نیاز، شارژر خود را از برق جدا کنند. اگر بیش از یک میلیارد کاربری که گوشی نوکیا دارند این کار را انجام دهند، انرژی کافی برای برق‌رسانی به دست کم ۱۰۰ هزار خانه ذخیره می‌شود.
 
کد مطلب: 20433
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام