۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۶

کمک گوگل به رای‌دهندگان مصری

ایتنا – گوگل با راه‌اندازی سایت‌های متعدد کوشیده است به عطش کاربران مصری برای کسب اطلاعات درباره نامزدهای انتخاباتی پاسخ دهد.


در جریان انتخابات اخیر مصر، بسیاری از رای‌دهندگان برای کسب اطلاعات درباره نامزدهای انتخاباتی، به استفاده از سایت جست‌وجوگر گوگل روی آورده‌اند.

این انتخابات که نخستین رای‌گیری پارلمانی پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک به شمار می‌رود، با استقبال گسترده مردم همراه شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از الیوم السابع، در همین راستا گوگل چندین سایت حاوی اطلاعات مختلفی درباره انتخابات پارلمانی مصر، برای پاسخ‌گویی به علاقه مردم این کشور راه‌اندازی کرده است.

سمیر البهائی، یکی از مدیران گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این خصوص گفت شرکت گوگل به کمیته عالی انتخابات و وزارت کشور مصر خدمات فنی ارائه می‌نماید.

البهائی با اشاره به اقبال گسترده مردم در این انتخابات برای استفاده از اینترنت، اظهار داشت در این دوره مراجعه به گوگل برای کسب اطلاعات درباره نامزدهای انتخاباتی، نسبت به رای‌گیری سال ۲۰۱۰ دو برابر شده است.

وی افزود نزدیک به ۲۲ میلیون کاربر برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره انتخابات و مسائل مربوط به آن، به سایت کمیته عالی انتخابات مراجعه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، با استفاده از اینترنت فرآیند کسب اطلاعات درباره نامزدها و احزاب شرکت‌کننده در انتخابات و نیز آشنایی با برنامه‌های آنها پس از برنده شدن به آسانی امکان‌پذیر است در حالی که با توجه به تعداد بالای نامزدهای انتخاباتی پارلمان مصر، چنین کاری با مراجعه به دیگر رسانه‌ها و یا حضور در جلسات معرفی نامزدها چندان عملی نیست.

در این انتخابات نزدیک به ۱۱ هزار نامزد، برای کسب آرای مردم به میدان آمده‌اند.

گفتنی است چندی پیش گوگل به همین مناسب لوگوی خود در مصر را تغییر داد و آن را به شکل یک مرکز رای‌گیری در آورد.
 
کد مطلب: 20363
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام