۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۶
بر ارساس پژوهش گارتنر

درآمد 12.7 میلیارد دلاری در انتظار بازار ابزارهاي هوشمندی تجاری در سال 2012

ايتنا - یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد هند از جمله کشورهایی است که رشد زیادی را در این بازارها تجربه خواهد کرد.



شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌بینی کرده در سال ۲۰۱۲ درآمد فروش نرم‌ افزارهای هوشمندی تجاری در سطح جهانی با ۸.۷ درصد افزایش به رقم ۱۲.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
به گفته تحلیلگران شرکت گارتنر با وجود رکود اقتصادی در سطح جهانی، بازار پلت‌فرم‌های هوشمندی تجاری یکی از رو به رشدترین بازارهای نرم‌افزار در سال ۲۰۱۲ خواهد بود.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم نتایج این تحقیق نشان داده است هم اکنون سازمان‌های مختلف به هوشمندی تجاری به چشم یک ابزار تجاری موثر و کارآمد می‌نگرند و تلاش می‌کنند از این ابزار فراتر از یک مکانیسم ساده گردآوری اطلاعات استفاده کنند.

به گفته بهاویش سود، یکی از مدیران شرکت پژوهشی گارتنر، بازار ابزارهای هوشمندی تجاری در سال آینده قدرت و قوام خود را حفظ خواهد کرد چرا که فروشندگان بزرگ همچنان به عرضه این ابزار ادامه خواهند داد و سازمان‌های کاربر نیز به امید اینکه شفافیت و شناخت ناشی از این ابزار به کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی و چابکی آنها کمک خواهد کرد، به استفاده از این نرم‌افزارها ادامه خواهند داد.

سود می‌گوید: متقاضیان استفاده از نرم‌افزارهای هوشمندی تجاری در سال ۲۰۱۱ عمدتاً دو گروه بودند. یکی کاربران سازمانی که به دنبال استفاده آسان و انعطاف‌پذیر از این نرم‌افزارها بودند و دیگری سازمان‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات که به دنبال نرم‌افزارهای استاندارد و اعمال کنترل بر دیگر محصولات موجود بودند.

به گفته وی در حال حاضر اکثر سازمان‌ها کاربری آسان را بر استفاده از پلت‌فرم‌های قدیمی هوشمندی تجاری ترجیح می‌دهند.

براساس پژوهش گارتنر سه عامل عمده از سوی بازار، تقاضاي استفاده از این نرم‌افزارها و درآمدهای حاصل از فروش آنها را افزايش خواهد داد: تقاضا برای مصرفی‏‌تر کردن ابزار هوشمندی تجاری، انجام بیشترین عملیات بر روی داده‌ها، و تبدیل شدن منابع داده‌ها و ابزار هوشمندی تجاری به موثرترین عامل بر تصمیم گیری سازمان‌ها.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد هند از جمله کشورهایی است که رشد زیادی را در این بازارها تجربه خواهد کرد.
انتظار می‌رود درآمد این کشور از تولید نرم افزارهای هوشمندی تجاری با ۱۵.۶ درصد افزایش به نسبت سال جاری به مرز ۸۱.۵ میلیون دلار برسد.
 
کد مطلب: 20329
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام