۱
۰
plusresetminus
جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۷
در راستاي منع محدوديت اينترنت پرسرعت

رگولاتور: شركت‌ها به رگولاتوري پيشنهاد بدهند

ایتنا - هرکس مدارک برای درخواست اينترنت بیش از ۱۲۸ Kbps ارائه کند می‌تواند استفاده کند.


شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت مي‌توانند نقطه‌نظرات خود را در جهت كاهش قيمت و افزايش تنوع در سرويس‌هاي قابل ارائه به رگولاتوري ارائه كنند.

به گزارش ایتنا علي‌رضا اصغريان - مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با ايسنا، برداشته ‌شدن ميزان حجم و ترافيك خدمات اينترنت پرسرعت را محدوديتي براي شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات ADSL ندانست و اظهار كرد: اين‌كه ميزان ترافيك را براي شركت‌هاي ارائه خدمات ADSL نامحدود گذاشته‌ايم، محدوديت نيست و اگر محدوديتي را در اين راستا متصور شويم، اشتراك معمول يك به ۱۰ خطوط است.

وي با تاكيد بر اين‌كه اگر شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت (PAP) با مصوبه‌هاي در نظر گرفته شده مشكلي دارند، مي‌توانند نقطه نظرات خود را به رگولاتوري ارسال كنند، گفت: شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت و اپراتور‌هاي خصوصي مي‌توانند بسته‌هاي پيشنهادي خود را براي ارائه خدمات به دست ما برسانند كه در صورت صلاحديد و تأييد مي‌توانند موارد مدنظرشان را اعمال كنند و اين كار در جهت كاهش قيمت و افزايش تنوع در سرويس‌هاي ارائه‌يي خواهد بود.

او ابراز كرد: منظور ما از اينكه بايد محدوديت برداشته شود اين بود كه كليه كاربران ADSL بتوانند تا سقف ۴۱ گيگابايت ترافيك با مبناي اشتراك خط يك به ۱۰ داشته باشند اما حال اگر كاربري ميزان استفاده‌اش تنها در ماه ۲ گيگابايت است، مي‌تواند اين موضوع را با شركت ارائه‌دهنده خدمات در ميان بگذارد تا بر اساس ميزان مورد استفاده‌اش، ترافيك دريافت كند و بنا بر تمايل خودش سرعت دانلود و كيفيت سرويس‌اش را بالاتر ببرد.

اصغريان درباره محدوديت اينترنت ۱۲۸ Kbps نيز گفت: در اين راستا هيچ مشكلي وجود ندارد و هر كسي اگر مدارك خود مبني بر دريافت سرعت بالاتر را ارائه كند، مي‌تواند از سرويس‌هاي ۲۵۶ و ۵۱۲ Kbps نيز استفاده كند و اگر حتي فقدان محدوديت هم در مجلس تصويب شود، مسلما ديگر هيچ مشكلي نيست و مي‌توانيم به نرم جهاني نزديك‌تر شويم.
 
کد مطلب: 20288
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
باعث خجالت که در مورد 2 گیگ یا 41 گیگ و اشتراک 1 به 10 و 128 کیلوبیت و 256 وووو صحبت میکنند در صورتیکه کشورهای دیگه مثل افغانستان ووو چنین صحبتهایی براشون خخنده داره. واقعا" مثل اینکه مسئولین اصلا" قصد بهتر شدن وضعیت اینترنت ایران رو ندارند و اینترنت براشون تبدیل به یک مشکل بزرگ شده که فقط قصد سنگ اندازی و عقب موندگی مثل خیلی از چیزهای دیگه رو دارند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام